کد مطلب: 

14744

ژیروسکوپ در تلفن همراه چیست و چگونه کار می کند؟

برای نخستین باری که نام ژیروسکوپ را در دنیای تلفن های هوشمند شنیدیم زمانی بود که استیو جابز در ماه ژوئن ۲۰۱۰ از آیفون ۴ پرداری برداری می کرد. استیو جابز یکی از نقاط برتری نسل جدید آیفون رو بهرگیری از ژیروسکوپ دانست. به نظر شما ژیروسکوپ در تلفن های همراه به چه صورت کار می کند؟
ژیروسکوپ در تلفن همراه چیست و چگونه کار می کند؟

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، مهدی در وبلاگ رنگین کمان افزوده است: Gps و قطب نما و شتاب سنج که در تلفن های هوشمند امروزی گرد آوری شده اند می توانند مکان تلفن های همراه را در هر نقطه ای از زمین نشان دهند و جهت گیری را نسبت به قطب شمال نشان می دهند و حرکت به سمت بالا یا پایین و جلو یا عقب را نیز حس می کنند اما اینها نمی توانست بلند ذهن خلاق برنامه نویس ها رو ارضا کنه و همیشه جای سنسوری به نام ژیروسکوپ در این بین خالی بود.

نیک بلک یکی از بزرگترین برنامه نویس های برنامه های مکان یابی می گوید: شتاب سنج تعیین می کند که تلفن همراه در کدام جهت در سه بعد حرکت کرده اما نمی تواند تشخصی دهد که تلفن همراه حول محور خود در کدام جهت چرخیده است.

وی می افزاید: قطب نما تشخیص می‎دهد که وسیله به کدام جهت اشاره دارد اما تنها در جهت افقی - بدین معنی است که نمی تواند اعلام کند که وسیله به سمت بالا اشاره دارد یا پایین.

اگر تلفن های هوشمند را مانند هواپیما در نظر بگیریم، گرچه تلفن های مجهز به قطب نما قادر به تشخیص تغییر مسیر (انحراف از مسیر) هستند اما تنها یک ژیروسکوپ می تواند تکان ها و ارتفاع را تشخیص دهد.

کسانی که با آیفون ۴ مشغول بازی می شوند تفاوت آن را با نسل قبلی آیفون کاملا احساس می کنند. به عنوان مثال طرفدار های برنامه های شبیه سازی پرواز، از همان فناوری ژیروسکوپ که خلبان های واقعی استفاده می کنند برای در مسیر نگه داشتن هواپیماهایشان در آیفون ۴ استفاده می کنند.

اولین ژیروسکوپ در قرن ۱۹ توسط بانبرگر پر آلمان ساخته شد و در حال حاضر ژیروسکوپ بعنوان بخشی یکپارچه با سیستم های کنترل و هدایت هواپیما بکار می روند. از این به بعد برنامه نویسان باید خود را آماده ساختن برنامه و بازی هایی کنند که این سنسور را ساپورت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.5 (8 رای)
سیتنا 5
2014-05-21 14:15

دیدگاه‌ها

تصویر علی امید
اصولا کار زیرسکوپ در موبایل چیست
ارسال شده توسط علی امید در 31 ارديبهشت 96 - 14:22

افزودن دیدگاه جدید