کد مطلب: 

13929

ارسال پیامک شناسه به سرپرستان خانوار ثبت نامی برای یارانه

ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فازدوم هدفمندی یارانه ها از بامداد امروز چهارشنبه بیستم فروردین ماه 93 آغاز شد. طبق پیش بینی صورت گرفته تا پایان وقت امروز، تنها آن دسته از سرپرستان خانواری که رقم سمت راست کدملی آنها صفر باشد می توانند از طریق سامانه رفاهی ثبت نام کنند.
ارسال پیامک شناسه به سرپرستان خانوار ثبت نامی برای یارانه

به گزارش سیتنا، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی در سال 93 به طور همزمان از 20 فروردین ماه جاری در سراسر کشور و از طریق سایت رفاهی آغاز شد.

در فرم خوداظهاری دریافت یارانه نقدی دولت آمده است: منظور از سطح درآمد خانوار، میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال 92 شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره بها، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری یا وظیفه بگیران و مواد مشابه قبل از پرداخت اقساط وام است، ضمن اینکه باید سطح درآمد خانوار با دارایی‌های آن خانوار همخوانی داشته باشد.

متقاضیان در ابتدا صفحه ای www.refahi.ir مشاهده می کنند که شش بند توضیح دارد و مربوط به قوانین و مقرارت دریافت یارانه نقدی است.

در بند یک تأکید شده مطابق قانون فقط افراد نیازمند می توانند برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کنند. مورد بعدی از متقاضی تعهد می خواهد تا صرفا مشخضات افرادی را که هم اکنون  تحت تکفل دارد، درج کند.

در بند سه متقاضی متعهد می شود در صورت درخواست سازمان هدفمندی یارانه ها مدارک لازم را برای اثبات درستی اطلاعات اعلام شده در فرم ارائه کند، مورد بعد که انتظار می رود مورد توجه متقاضی قرارگیرد، این است که اگر مشخص شود اطلاعات نادرستی در فرم‌ها اظهار شده، به موجب قانون ضمن استرداد وجود دریافتی تا سه برابر یارانه نقدی دریافت شده متقاضی مشمول جریمه قرار می گیرد.

در بند پنجم متقاضی یارانه نقدی تأیید می کند اطلاعاتی که در فرم‌های تقاضای یارانه نقدی درج می کند می تواند مبنای ارزیابی مالی و رتبه سنجی اقتصادی اش برای اعطای وام یا سایر تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسه های مالی قرار گیرد و دست آخر در بند ششم معنا و مفهوم سطح درآمد ماهانه توضیح داده شده است.

بر این اساس میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال 92 شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره بها، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری و مواد مشابه دقت شود قبل از پرداخت اقساط مورد نظر می باشد.

در انتهای صفحه اول متقاضی یارانه نقدی باید تمام شش بند دکر شده را تأیید کند که این به منزله فهم دقیق ازمقررات دریافت یارانه نقدی تلقی می شود. صفحه دو شامل پرسش های متداول است، در ابتدا سرپرست خانوار متقاضی یارانه نقدی باید شماره ملی خود را در محل تعبیه شده در سمت چپ صفحه بدون خط تیره و فاصله وارد کند.

سپس آخرین شماره حسابی که جهت دریافت یارانه اعلام کرده اید را در مستطیل مربوطه وارد کنید دقت شود شماره کارت بانکی را وارد نکنید در ادامه متقاضی یارانه نقدی باید تعداد اعضای خانواده خود را شامل خود و افراد تحت تکفل در سمت چپ و محل مربوطه درج کند؛ پس از تکمیل این سه بخش متقاضی باید کد امنیتی 5 رقمی را واردکند و اطلاعات درج شده را تأیید کند.

در صفحه سوم ابتدا متقاضی یارانه نقدی باید اسم خود و افراد تحت تکفلش را به همراه شماره ملی هر یک نوشته و وضعیت مالک بودن یا نبودن واحد مسکونی را برای هر یک جداگانه مشخص کند.

در ادامه متقاضی براساس تعریفی که از سطح درآمد در بند شش صفحه اول مشخص شده که البته یک بار دیگر هم در مستطیلی که مشاهده می کنید برایش یادآوری می شود خود را در یکی از پنج گروه درآمدی قرار دهد گروه های درآمدی به این ترتیب است: کمتر از 600 هزار تومان، از 600 هزار تومان تا یک میلیون تومان، از یک تا 2 میلیون تومان، از 2 تا 2.5 میلیون تومان و بیشتر از 2.5 میلیون تومان در ماه.

مرحله آخر اطلاعات محل سکونت خانوار است. متقاضی مشخص می کند ساکن شهر، روستا و یا در زمره عشایر کشور است. آنگاه استان و شهرستان محل سکونت را انتخاب می کند درج کد پستی نیز در مرحله بعد قرار دارد و در نهایت بسیار مهم است که متقاضی شماره تلفن همراه و ثابت خود را در محل تعبیه شده درج کند.

به تمام متقاضیان دریافت یارانه نقدی به جد توصیه می شود پس از خواندن مندرجات مستطیل انتهای صفحه سوم و آگاهی از جنبه حقوقی اطلاعاتی که اعلام کرده اند نسبت به تأیید آن اقدام کنند چنانچه تمام مراحل و اطلاعات درج شده باشد به متقاضی دریافت یارانه نقدی کد شناسایی یاز طریق پیامک به شماره تلفن همراه اعلام شده ارسال می شود.

بنابر اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ثبت نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «صفر» است از صبح روز 20 فروردین ماه جاری، به طور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به نشانی www.refahi.ir و یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری ها و فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

همچنین سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «یک» است نیز باید در روز دوم ثبت نام یعنی 21 فروردین ماه جاری اقدام به نام نویسی در سایت رفاهی کنند.

سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به ترتیب در روزهای بعد با عدد سمت راست شماره کارت ملی «دو» در روز 22 فروردین، عدد «سه» در روز 23 فروردین، عدد «چهار» در روز 24 فروردین، عدد «پنج» در روز 25 فروردین، عدد «شش» در روز 26 فروردین، عدد «هفت» در روز 27 فروردین، عدد «هشت» در روز 28 فروردین و در نهایت عدد «9» در روز 29 فروردین ماه جاری انجام خواهد شد.

همچنین روزهای 30 و 31 فروردین ماه جاری به ثبت نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی تعلق دارد که در طی 10 روز قبل به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده‌اند.

ثبت نام از هر نقطه کشور با ورود به سایت www.refahi.ir امکانپذیر خواهد بود و افرادی که در روستاها و مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به اینترنت ندارند نیز می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداریها، بخشداریها و استانداریها و مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.3 (660 رای)
سیتنا 5
2014-04-09 16:42

دیدگاه‌ها

تصویر سید علیمحمد مجاهدی
لطفابفرمائیدچه چیزی تائید نشده؟؟
ارسال شده توسط سید علیمحمد مجاهدی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام توروخدا بگید ک باز هم فرصتی برای ثبت نام میذارن من نتونستم ثبت نام کنم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر رضا
خیر ! مهلت ویرایش هم نزاشتن چه برسه به ثبت نام مجدد !!! دو روز آخر باید هرطور شده ثبت نام می کردید ! خودتون هم نتونستید باید از طریق پلیس +10 یا دفاتر پیشخوان یا پست بانک یا کمیته امداد برای ثبت نام مراجعه می کردید !
ارسال شده توسط رضا در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
من هم موفق به ثبت نام نشدم راهی هست؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
با سلام من ثبت نام كردم. ولي تا امروز ١ ارديبهشت پيامي دريافت نكردم . لطفا پيگيري فرماييد
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر مهمان
اگه فهمیدی ما رو بی خبر نزار:))
ارسال شده توسط مهمان در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
روزهای 30 و 31 دوباره فرصت داری
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر مستی
نجفی با بیان این‌که برای سامانه رفاهی پیغام "ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد" به منزله‌ نهایی‌شدن نام‌نویسی است، تصریح کرد: حتی اگر پیامکی که قرار است بعد از تکمیل مراحل ثبت نام به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار ارسال شود، با تاخیر به دست سرپرست برسد، همین که افراد در پایان ثبت‌نام با پیغام "ثبت نام شما با موفقیت انجام شد" مواجه شوند به منزله تکمیل فرآیند ثبت‌نام آنهاست. وی افزود: از این‌رو تمامی سرپرستان خانواری که این پیغام را در زمان نام‌نویسی روی سامانه دریافت کرده‌اند نگرانی از ثبت‌نام نشدن نداشته باشند. در روز نخست مشکلاتی در برخی از اپراتورها داشتیم که البته با بهبود آن در حال حاضر پیامک‌ها به ترتیب نام‌نویسی در حال ارسال به متقاضیان است.
ارسال شده توسط مستی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام.در 30 فروردین برو تو سایت و د دوباره کد ملی ، شماره حساب رو بزن . اگه ثبت نام شده باشی می گه شما قبلا ثبت نام کردی اگه ثبت نام نکرده باشی صفحه ی ثبت نام باز می شه و باید دوباره ثبت نام کنی.من خودم کافی نت دارم تا الان 1200 نفر ثبت نام کردم.واسه بعضیا اس نرفته.اما وقتی اطلاعاتشونو دوباره واسه ثبت نام زدم ، سیستم پیغام داد که "شما قبلا ثبت نام کرده اید"
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
باتشکر
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام . منظر باش میاد
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
با سلام در صورت مراجعه به خودپرداز بانک مرتبط با کارتتون می تونید از شماره حساب خود مطلع شوید با گرفتن اعلام موجودی حساب، شماره حساب تان چاپ شدهو اونو وارد کنید موفق باشید
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
با سلامتم خسته نباشید . خواستم بدانم چرا بعد از ثبت نام دریافت یارانه نقدی هیچ پیامی دریافت نکردم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر وحید
با سلام من دیشب برای دریافت یارانه ثبت نام کرده ام و تمام مشخصات را هم درست وارد کردم با تایید نهایی پیغام درخواست شما با موفقیت ثبت شد را هم دریافت کردم ولی هنوز کد شناسایی 4 رقمه را دریافت نکردم. ممنون میشم اگر راهنمایی بکنید. با سپاس فراوان
ارسال شده توسط وحید در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام من دو روزه ثبت نام كردم هنوز كد شناسايي برام نيومده چكار بكنم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
منم بیشتر از 37 ساعت شده ثبت نام کردم ولی هنوز پیام واسه گوشیم نیومده
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام 5روزه ثبت نام کردم ولی هنوز اس ام اس نیومدبرام 3
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر عبدالله
پیام تایید برام نیام چکار کنم؟
ارسال شده توسط عبدالله در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
من الان هشت روزه یعنی از 20فروردین ثبت نام کردم و هنوز پیامک برام نیامده و در ضمن تعداد این گونه افراد کم نیست لطفا پیگیری کنید و یا جوابگو باشید و ملت را از استرس بیرون بیاورید با تشکر
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر e.m
منم رز 5شنبه تاامروزثبت نامکردم اما پیامک برام نیومد میگین میاد پس کی هنوز در دست اقدامید ما چیزی نمیبینیم فقط در دادن یارانه با انصاف باشید مرسی
ارسال شده توسط e.m در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام من دیروز خودم ثبت نام کردم ولی پیامک ارسال نشده من چکارکنم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام لطفا یکی ما رو راهنمایی کنه که چطور میتونیم کد رهگیری بگیریم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
يهو بگيد يارانه نگيريد ديگه آقا اين مسخره بازي ها چيه. يا سايت باز نميشه يا اس ام اس نمياد
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر حمید
من ثبت نام کردم ولی پیام برام نیومده .خواهشا بررسی کنید.باتشکر
ارسال شده توسط حمید در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام به کسانی که پیام کدشناسایی ارسال نمیشه چه باید کرد
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر وحید خجسته
اگر قرد دیگری به اطلاعات شخصی دست رسی داشته باشد و اطلاعات نادرست وارد نماید سر پرست خانوار باید چه کند حداقل برای هر سرپرست خانوار 3 بار ثبت مشخصات را مجاز قرار میدادید تا در صورت اشتباه تصحیح گردد
ارسال شده توسط وحید خجسته در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام،خسته نباشید، بنده برای وارد کردن شماره حساب مشکل دارم وهرچه وارد میکنم پیغام نادرستی شماره حساب رو به من میده لطف کنید راهنمایی کنید ،درصورتی که مطمین هستم شماره حساب را صحیح وارد میکنم ،لطفا راهنمایی کنید،باتشکر
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
چگونه پیامک مجدداارسال میشود
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
cv
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر آقای گوزا!
سلام برای من هم اس ام اس نیومد اصلا!
ارسال شده توسط آقای گوزا! در 11 دى 48 - 04:03
تصویر دادرحمن قادری
پیام به گوشی مون نیامده لطفارسیدگی کنید
ارسال شده توسط دادرحمن قادری در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
من امروز برای یارانه ثبت نام کردم ولی پیامک برام نیامده چیکارباید بکنم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
چرا پیامک بعضی افراد ارسال نمشود
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
24ساعته ثبت نام کردم اس نیومده لطفا پیگیری کنید تشکر
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر آرمین .ک
بهتر نیست کد شناسایی سر پرست خانوار از طریق اینترنت هم امکانذیر باشد چون بعضی افراد اصلا شماره همراه ندارند
ارسال شده توسط آرمین .ک در 11 دى 48 - 04:03
تصویر رسول
سلام اطلاعات ثبت گردیده است ولی پیام تایید نمایده.
ارسال شده توسط رسول در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام من ثبت نام کردم ولی حواسم نبود اشتباهی پیامکشو پاک کردم چطور باید پیگیری کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
کدشناسایی گم شده از کجا پیدا کنم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
واسه منم پیامک نیومده!!!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر عرفان
پیامک کد شناسایی یارانه برای ما نصفه اومده... چیکار کنیم؟ راهی برای ارسال مجددش نیست؟
ارسال شده توسط عرفان در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
پیامک برام ارسال نشده چرا
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر عقیل جنگجوی
باسلام من امروزثبتنام کردم ولی پیامک برام ارسال نشد
ارسال شده توسط عقیل جنگجوی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر rastin
من ثبت نام کردم ولی پیام برام نیومده .خواهشا بررسی کنید.باتشکر
ارسال شده توسط rastin در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
من هر چی شماره حسابی که قبلا از آن یارانه دریافت می کردم را وارد می کنم پیغام نادرستی شماره حساب میاد... چکار کنم لطفا راهنمایی کنید
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
من روز پنجشنبه ثبت نامه کرده ام و تمام مشخصات نیز درست می باشد ودر آخر نیز پیغام ثبت نامه شمابا موفقیت انجام شد نیز آمدولی هیچ پیامکی دریافت نکرده ام لطفاً راهنمایی بفرمائید
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر هادی دهقانی
اصلا به من هيچ پيامکی ارسال نشده است.اين يعنی چی؟ بايد کجا پيگيری کنيم؟؟؟؟؟؟؟
ارسال شده توسط هادی دهقانی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
پیام کد شناسایی برام نیومده چیکار باید کرد؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام. بابا یکی به اینا بگه بچای اینکه انقد حواسشون به تعداد افرادی که یارانه ثبت نام نکردن باشه یکم هم در مورد مشکل کسانی که ثبت نام کردند ولی چند روزه پیامک دریافت نکردند باشه مثل خود من!!!!!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
واسه من اس ام اس نیومده چیکارکنم؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
واسه منم پیامک نیومده که شناسه 4 رقمی را بهم بده باید چکار کنم؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

صفحه‌ها

افزودن دیدگاه جدید