کد مطلب: 

294172

خانه‌های تهران با بیت‌کوین و دلار خرید و فروش می‌شوند!

یک مقام صنفی در حوزه مشاوران املاک از انجام برخی معاملات مسکن در تهران از طریق ارزهای دیجیتال همچون بیت‌کوین و همچنین معاملات دلاری خبر داد.
خانه‌های تهران با بیت‌کوین و دلار خرید و فروش می‌شوند!

به گزارش سیتنا، مهدی کرباسیان، عضو هیأت رئیسه اتحادیه مشاوران املاک تهران، در گفتگو با ایسنا اعلام کرد: اخیرا شنیده می شود که برخی مبادلات در بازار مسکن از طریق دلار و بیت کوین انجام می شود که به نظر من علت آن ایجاد سامانه خودنویس و نبود واسطه برای مدیریت قراردادهاست.

وی افزود: زمانی که واسطه، معامله را مدیریت می کند مبادلات مالی نیز مدیریت می شود اما وقتی خریدار و فروشنده از طریق سامانه خودنویس اقدام به معامله می‌کنند، نظارتی وجود ندارد.

کرباسیان همچنین از رکود حاکم بر بازار مسکن پایتخت گفت اما اظهار داشت که مراجعات متقاضیان نسبت به فروردین ماه بهتر شده است، هرچند بیشتر این مراجعات برای اطلاع از وضعیت اجاره بوده است.

این مقام صنفی قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران را حدود ۱۰ درصد بیشتر از اسفند ماه اعلام کرد اما گفت به دلیل نبود مشتری، این نرخ‌ها هنوز قطعی نشده است.

کرباسیان یکی از دلایل رکود بازار مسکن را نوسانات بازار ارز عنوان کرد و گفت: بازار مسکن، دلاریزه شده و بالا و پایین رفتن قیمت دلار باعث می‌شود مردم برای خرید و فروش دست نگه دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-05-04 20:32

افزودن دیدگاه جدید