کد مطلب: 

292117

معاون وزیر ارتباطات، مطرح کرد: اعلام راه‌های ارتقای امنیت سایبری کسب و کارها و مراکز دولتی

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران برنامه های این سازمان را جهت ارتقای امنیت فضای مجازی در کشور اعلام کرد و گفت: سازمان و مراکز دولتی می توانند سرویس های امنیت سایبری را از مرکز ماهر دریافت کنند.
معاون وزیر ارتباطات، مطرح کرد: اعلام راه‌های ارتقای امنیت سایبری کسب و کارها و مراکز دولتی

به گزارش سیتنا، محمد خوانساری در گفت‌و‌گو با مهر در خصوص برنامه‌های این سازمان و وجود آموزش عملیاتی در حوزه امنیت سایبری گفت: حدود ۵۰۰ شرکت مجوزهای مختلف برای امنیت فضای سایبر دارند که در سایت سازمان فناوری اطلاعات نیز معرفی شده اند، با توجه به اینکه این شرکت‌ها مجوز لازم را برای ارائه خدمات عمومی امنیت سایبری به دستگاه‌ها و کسب و کارها دارند، دستگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت این شرکت‌های دارای مجوز برای ارتقای امنیت فضای سایبر استفاده کنند.

وی افزود: همچنین ما ظرفیت دانشگاه‌ها را فعال کرده ایم به همین منظور مجموع مراکزی به نام مراکز آپا در بیش از ۴۰ دانشگاه در زمینه امنیت فضای مجازی مشغول به کارند. فعالیت این مراکز در راستای این است که خدمات محلی و تأمین امنیت سایبری را در استان‌ها به متقاضیان ارائه دهند.

خوانساری در ادامه به اقدامات دیگر سازمان فناوری اطلاعات برای افزایش امنیت سایبری در کشور اشاره کرد و گفت: موضوع مد نظر دیگر، امنیت مدیریت شده یا خدمات امنیت مدیریت شده است به این معنی که یک مجموعه سازمان اداری و سازمان دولتی می‌تواند تأمین امنیتش را با هماهنگی مراکز ماهر که در حال حاضر شکل گرفته به شکل خدمت خریداری کند و در اختیار قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: از این طریق وضعیت امنیت مراکز دولتی با کمک سرویس‌هایی که مرکز ماهر ارائه می‌دهد تامین خواهد شد.

گفتنی است؛ پیش از این نیز عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه روزانه هزارها حمله هدفمند سایبری می‌شود که بخش قابل توجهی از آنها دفع می‌شود به مهر گفته بود: در حوزه امنیت مسئولیت بر عهده مرکز ملی فضای مجازی است. ما در وزارت ارتباطات هر ماه لیست آسیب پذیری هایی که دستگاه‌ها دارند، پیدا می‌کنیم و مجموع آپهایی که در دانشگاه‌های سراسر کشور داریم این مأموریت را برعهده دارند و تست نفوذ انجام می‌دهند. این مسائل را به شکل محرمانه به دستگاه‌ها منعکس می‌کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-10 09:40

افزودن دیدگاه جدید