کد مطلب: 

290430

اختلال در ترافیک اینترنت در سطح جهانی شایع شده است

بررسی‌ها و اعلام نهادهای رسمی جهانی نشان می‌دهد اختلال در ترافیک اینترنت در سطح جهانی به شکل مبهوت کننده‌ای، شایع شده است.
اختلال در ترافیک اینترنت در سطح جهانی شایع شده است

به گزارش سیتنا، ایسنا در گزارشی نوشت: بررسی‌ها و اعلام نهادهای رسمی جهانی نشان می‌دهد اختلال در ترافیک اینترنت در سطح جهانی به شکل مبهوت کننده‌ای، شایع شده است. به طور مثال ابتدای تابستان برخی از شبکه‌های اجتماعی خارجی با اختلال روبه رو شدند. وب سایت رصد قطعی داون دتکتور اعلام کرد که در اوج این اختلال که بیش از یک ساعت طول کشید، بیش از ۱۴ هزار کاربر مشکل دسترسی به اینستاگرام، حدود ۷۰۰۰ نفر اختلال در دسترسی به فیس‌بوک و ۲۷۰۰ نفر مشکل دسترسی به واتس‌اپ را گزارش کردند.

گفتنی است در تاریخ ۱۷ آبان سال ۱۴۰۲ اینترنت و تلفن نصف جمعیت استرالیا قطع شد. اختلال در شبکه شرکت مخابراتی اوپتوس باعث شد حدود نیمی از جمعیت این کشور بدون اینترنت یا تلفن بمانند و روند پرداخت، حمل و نقل و سیستم‌های درمانی هم به مشکل برخورد کند.

درباره جزئیات این اختلال گفته شد، نخستین بار ساعت چهار بامداد به وقت محلی گزارش شد و ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر بود که شرکت اوپتوس اعلام کرد فعالیتش به وضعیت عادی برگشته است. حدود ۱۰ میلیون استرالیایی معادل ۴۰ درصد از جمعیت استرالیا، مشترک اوپتوس هستند که در طول روز، نتوانستند از تلفن، یانترنت پرسرعت یا خط ثابت استفاده کنند. همچنین بیمارستان‌ها قادر به انجام مکالمات تلفنی نبودند و کسب و کارهای کوچک نمی‌توانستند پرداخت‌های الکترونیکی را پردازش کنند و شبکه‌های برق و سرویس‌های تاکسی آنلاین در بعضی از شهرها، اختلال پیدا کردند.

از سوی دیگر چندی پیش هم خدمات اینترنتی در پاکستان هم ساعت‌ها مختل شد و سپس، به حال عادی برگشت. سازمان مخابرات پاکستان در پستی در شبکه اجتماعی درباره اختلال رخ داده اینگونه توضیح داد که اتفاق رخ داده ناشی از یک نقص فنی بوده که به سرعت حل و خدمات اینترنتی در سطح ملی به طور کامل احیا شده است. اختلال اخیر در خدمات اینترنتی، ناشی از یک نقص فنی بوده که به سرعت، حل شد و خدمات اینترنتی در سطح ملی، به طور کامل احیا شده است.

قطعی سراسری اینترنت در پاکستان همزمان با برگزاری یک تجمع مجازی توسط حزب تحریک انصاف پاکستان عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور در آستانه برگزاری انتخابات عمومی، اتفاق افتاد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-01-28 17:31

افزودن دیدگاه جدید