کد مطلب: 

290049

گزارشی شوکه‌کننده درباره کوین‌های مرده! چه تعداد رمزارز دیگر فعالیتی ندارند؟

بر اساس گزارش جدید پلتفرم کوین گکو (CoinGecko)، بیشتر ارزهای دیجیتالی که یک دهه پیش فهرست شده بودند، دیگر در بازار معامله نمی‌شوند.
گزارشی شوکه‌کننده درباره کوین‌های مرده! چه تعداد رمزارز دیگر فعالیتی ندارند؟

به گزارش سیتنا به نقل ایران پژواک، از ۲۴ هزار رمزارز فهرست شده در کوین گکو از سال ۲۰۱۴، بیش از ۱۴ هزار مورد شکست خورده‌اند که عمدتا به دلیل هیاهوی تبلیغاتی پیرامون میم کوین‌ها بوده که جنبه شوخی داشته‌اند.

در این میان، ارزهای دیجیتالی که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شدند، کمترین میزان موفقیت را داشتند، به‌طوری که تا ژانویه ۲۰۲۴، ۵۷۲۴ مورد از آن‌ها دیگر معامله نشدند.

این در حالی است که تنها ۲۹۸ رمزارزی که در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شده‌ بودند، دیگر در سال ۲۰۲۴ معامله نمی‌شوند که این رقم، نشان از نرخ عدم موفقیت کمتر از ۱۰ درصد دارد.

علاوه بر این، نتایج بررسی‌هایی که در اکتبر سال ۲۰۲۲ در مورد میم کوین‌ها انجام شد، نشان می‌دهند که معمولا سرمایه‌گذارانی که از خطرات مرتبط با میم کوین‌ها آگاه هستند، به دلیل پتانسیل این رمزارزها برای سودهای سریع و قابل توجه، به سمت این نوع رمزارز کشیده می‌شوند.

در همین راستا، اولین میم کوین ایجاد شده، دوج کوین (DOGE) بود که در پایان سال ۲۰۱۳، در صرافی‌های ارز دیجیتال با قیمت ۰.۰۰۰۳۷ دلار معامله می‌شد.

قیمت این ارز دیجیتال در اوایل ۲۰۱۴، برای اولین بار از ۰.۰۰۱ دلار گذشت و بیش از چهار سال بعد در اواسط سال ۲۰۱۸ از ۰.۰۱ دلار فراتررفت.

پس از آن، قیمت دوج کوین در ماه می ۲۰۲۱، برای مدت کوتاهی به حدود ۰.۷۴ دلار رسید. این امر نشان‌دهنده بازدهی بیش از ۱۰۰۰ برابری در مقایسه با سطوح اولیه این میم کوین در سال ۲۰۱۴ است.

بسیاری از هیاهوهای پیرامون دوج کوین را می‌توان به ایلان ماسک و توییت‌های وی نسبت داد. اخیرا ماسک در یک رویداد به DOGE اشاره کرد و اظهار داشت که او هنوز هم یکی از هولدرهای این ارز دیجیتال است

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-01-17 13:49

افزودن دیدگاه جدید