کد مطلب: 

279220

ایجاد و بهبود دسترسی ۲۲ روستای بوشهر به اینترنت همراه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۱ با راه‌اندازی پنج سایت اینترنت همراه و ارتقا پنج سایت دیگر، امکان دسترسی ۲۲ روستا به شبکه ملی اطلاعات فراهم و یا کیفیت آن بهبود یافت.
اینترنت همراه

به گزارش سیتنا، علی سملیان در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: در سال گذشته، سایت‌های اینترنت همراه در روستاهای بوالفتح و والفجر شهرستان دیلم، مکابری و چاه‌دول در شهرستان دشتستان و محرزی شهرستان بوشهر با مجموع اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شد.

وی افزود: سایت‌های اینترنت همراه روستاهای عربی شهرستان دشتی، شول شهرستان گناوه و شاه‌پسرمرد، اسلام‌آباد و شاهی‌جانی شهرستان دشتستان نیز با اعتباری ۱۰ میلیاردی از تکنولوژی ۲G به ۳G ارتقا یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر تصریح کرد: در زمان حاضر ۳۹۸ روستا از ۴۰۵ روستای دارای ۲۰ خانوار استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.

سملیان با اشاره به دسترسی ۹۸.۲ درصدی روستاهای پرجمعیت استان بوشهر به اینترنت همراه، پیش بینی کرد: دسترسی این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در سال جاری تکمیل شود.

وی با اشاره به امکانات ارتباطی در روستاهای استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر تنها دو روستای صعب‌العبور این استان از دسترسی به ارتباط صوتی محرومند که فراهم‌شدن این دسترسی در سال جاری ابلاغ و اجرایی می‌شود.

سملیان اظهار کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی می‌تواند سبب توسعه پایدار روستایی و توانمندسازی مردم ساکن در این مناطق شود و مهاجرت معکوس را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر توسعه شبکه فیبر نوری با هدف پایداری و ارتقا اینترنت را از رویکردهای دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: از ابتدای فعالیت این دولت تا کنون ۱۱۴ کیلومتر فیبر نوری در این استان اجرا شده و بوشهر از این نظر رتبه سوم کشور را به خود اخصاص داده است.

سملیان گفت: حمایت از کسب و کارهای اینترنتی و مشاغل حوزه فاوا از برنامه‌های اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر است.

وی عنوان کرد: در این زمینه در یکسال گذشته ۳۵ میلیارد تومان برای مشاغل حوزه فاوا و روستایی و دفاتر پیشخوان شهری و روستایی پرداخت شده که ۲۰برای نفر اشتغال‌زایی به دنبال داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-04-10 10:14

افزودن دیدگاه جدید