کد مطلب: 

261725

خطر جدی امنیتی کاربران ویندوز هشت و ۱۰ را تهدید می‌کند

تعدادی از محققان امنیت سایبری یک آسیب پذیری جدی امنیتی در سیستم عامل‌های ویندوز هشت و ویندوز ۱۰ کشف کرده اند که می‌تواند توسط نفوذگران برای نفوذ به سیستم‌های کاربران یا نابودی دستگاه‌ها از طریق ویروس‌های مخرب، مورد سوء استفاده قرار گیرد.
کاربران ویندوز ۸ و ۱۰

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محققان امنیتی اعلام کردند که یک آسیب پذیری جدی امنیتی همه کاربران ویندوز هشت و ۱۰ را تهدید می‌کند.

محققان ادعا‌های خود را با ویدئویی اثبات کردند. آنان می‌گویند آسیب پذیری فعلی در ویندوز هشت و ۱۰ همان آسیب پذیری است که چند وقت پیش رایانه‌های Dell را نشانه گرفت و نرم افزار‌های مخرب را از راه دور در دستگاه‌ها اجرا و کاربران را هک کرد.

چند روز پیش نیز، مایکروسافت به هزاران مشتری خود در مورد آسیب پذیری در بستر خدمات ابری هشدار داد که ممکن است به هکر‌های اینترنتی این امکان را بدهد که پایگاه‌های داده را کنترل کنند.

یک تیم تحقیقاتی در شرکت امنیت اطلاعات Wiz، این آسیب پذیری را در پایگاه داده Cosmos DB، پیشروترین سرویس رایانش ابری Microsoft Azure، کشف کرد. این تیم تأکید کرد که این آسیب پذیری به آن‌ها دسترسی کامل به کلید‌هایی را می‌دهد که دسترسی به پایگاه‌های داده‌ای که هزاران شرکت در اختیار دارند را کنترل می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (6 رای)
سیتنا 5
2021-09-29 09:54

افزودن دیدگاه جدید