کد مطلب: 

232625

تورم کشورهای اروپایی باز هم کاهش یافت

متوسط نرخ تورم سالانه کشورهای عضو منطقه یورو به یک درصد کاهش یافت.
تورم کشورهای اروپایی باز هم کاهش یافت

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، در دوازده ماه منتهی به ماه ژوئیه متوسط نرخ تورم در ۱۹کشور عضو منطقه یورو به ۱ درصد کاهش پیدا کرده است که در مقایسه با مدت مشابه منتهی به ماه ژوئن ۰.۳ درصد کاهش نشان میدهد. هم چنین متوسط نرخ تورم در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا طی همین مدت با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه ژوئن به ۱.۴ درصد رسیده است.

کاهش نرخ تورم میتواند خبر کاملا ناامید کننده ای برای بانک مرکزی اروپا باشد که تاکنون در دستیابی به تورم دو درصدی در سطح کشورهای عضو منطقه یورو ناکام مانده ست. در بین کشورهای عضو، کمترین نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به ژوئیه مربوط به پرتغال با منفی ۰.۷ درصد بوده است و پس از این کشور، قبرس با ۰.۱ درصد و ایتالیا با ۰.۳ درصد قرار دارند.

از طرف دیگر بیشترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به رومانی با ۴.۳ درصد بوده است و پس از این کشور، مجارستان با ۳.۳ درصد و لتونی و اسلواکی هر دو با سه درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

در بین دیگر کشورهای اروپایی، نرخ تورم اسپانیا ۰.۶ درصد، آلمان ۱.۱ درصد، بلژیک ۱.۲ درصد، فرانسه ۱.۴ درصد، اتریش ۱.۴ درصد، سوئد ۱.۵ درصد و انگلیس ۲.۱ درصد بوده است.

در بین دیگر کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، نرخ تورم در ایسلند ۱.۶ درصد، نروژ ۱.۸ درصد و سوئیس ۰.۴ درصد اندازه گیری شده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-22 11:06

افزودن دیدگاه جدید