کد مطلب: 

291723

اول صبح از نوشیدن قهوه پرهیز کنید

محققان دریافتند که نوشیدن قهوه در ابتدای صبح به دلیل ترشح کورتیزول یا هورمون استرس، تغییرات خلقی و اضطراب را برای فرد به همراه خواهد داشت.
اول صبح از نوشیدن قهوه پرهیز کنید

علیرغم خواص بی‌شمار قهوه که برخی از آن‌ها عبارتند از افزایش متابولیسم و چربی‌سوزی در بدن، بهبود عملکرد شناختی و حتی افزایش طول عمر، اما متخصصان توصیه می‌کنند با معده خالی از نوشیدنی به هیچ عنوان استفاده نکنیم.

متخصصان معتقدند نوشیدن قهوه با معده خالی، سبب مشکلات متعدد گوارشی از قبیل افزایش ترشح اسید معده، سوءهاضمه، نفخ و تهوع می‌شود.

همچنین منجر به بالا رفتن سطح کورتیزول یا هورمون استرس در بدن می‌شود که پوکی استخوان، فشار خون بالا و دیابت را برای فرد به همراه خواهد داشت.

محققان عنوان کردند که نوشیدن قهوه با شکم خالی، عملکرد گلوکز را مختل کرده و بر متابولیسم بدن تأثیر منفی می‌گذارد؛ متابولیکِ ضعیف نیز خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد و اختلال در تنظیم قند خون را به همراه خواهد داشت.

یکی از دلایل اظطراب، افسردگی و بطور کلی نوسانات خلقی مصرف قهوه بصورت ناشتا است که به تولید بیش از حد اسید معده منجر می‌شود.

همچنین از نوشیدن قهوه با معده خالی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد استرس اکسیداتیو، التهاب، مشکلات پوستی و دیابت یاد شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-03-01 00:32

افزودن دیدگاه جدید