کد مطلب: 

291279

خنده‌دارترین مسابقه تاریخ المپیک با نقش‌آفرینی سه تونسی!

تیم پنج‌گانه مدرن تونس در بازی‌های المپیک ۱۹۶۰ رم عجیب‌ترین و کمدی‌ترین عملکرد را به نمایش گذاشت که در تاریخ بازی‌های المپیک ماندگار شده است.
خنده‌دارترین مسابقه تاریخ المپیک با نقش‌آفرینی سه تونسی!

به گزارش سیتنا، در بازی‌های المپیک علاوه بر اینکه با قهرمانان و رکوردهای جدید آشنا می‌شویم، سرشار از اتفاقات تلخ و شیرین است. اتفاقاتی که می‌توانند اشک به چشمانتان بیاورند یا لبخند را برلبانتان جاری کنند. یکی از این اتفاقات خنده‌دار که می‌تواند به یک فیلم کمدی تبدیل شود، مربوط به تیم پنج‌گانه مدرن تونس است که به جای رقابت، یک نمایش کمدی تماشایی را در المپیک ۱۹۶۰ رم رقم زد.

رشته پنج‌گانه مدرن شامل پنج رشته تیراندازی، شنا، شمشیربازی، سوارکاری و دو است. این رشته توسط پدر بازی‌های المپیک مدرن"پیر دو کوبرتن" ابداع شد و او معتقد بود، این رشته مهارت‌های فیزیکی و ویژگی‌های اخلاقی ورزشکاران مرد و زن را  آزمایش می‌کند و در نتیجه ورزشکاری ایده‌آل و کامل را مشخص می‌کند. البته این موضوع برای لکدار بوزید، حبیب بن عزابی و احمد عناچی از تونس صدق نمی‌کند.

این سه ورزشکار مجموعه‌ای از اتفاقات عجیب و خنده‌دار را در المپیک به نمایش گذاشتند. در رشته شنا یکی از ورزشکاران تونس در حال غرق شدن بود که توسط تیم برگزار کننده نجات پیدا کرد!

البته این تازه شروع ماجرا بود. در رقابت سوارکاری، هر سه ورزشکار تونس از اسب به زمین سقوط کردند. در تیراندازی نیز تیر یکی از سه ورزشکار نزدیک بود به داور اصابت کند از این رو از مسابقه اخراج شد.

در رقابت شمشیربازی نیز این تیم استثنایی، تصمیم عجیبی گرفت و شاید خاطره انگیزترین بخش ماجرا بود. یکی از این سه ورزشکار تونسی در شمشیربازی ماهرتر از بقیه بود و عملکرد خوبی داشت بنابراین او زمانی که مسابقه‌اش تمام شد، به جای دو نفر دیگر هم روی پیست آمد تا جای هم تیمی های خود مسابقه دهد. تصور این سه نفر این بود که چون ورزشکار ماسک به چهره دارد بقیه متوجه ماجرا نمی‌شوند! در نهایت هم این اقدام فریبکارانه منجر به محرومیت تیم تونس از بخش شمشیربازی شد.

این تیم سه نفره در نهایت کل مسابقات را با ۵۱۲۶ امتیاز به پایان رساند که تقریبا ۱۰ هزار امتیاز با تیم برنده فاصله داشت. 

کمیته بین المللی المپیک با اشاره به ماجرای عجیب این سه ورزشکار تونسی نوشت: اگر تماشای سیمون بایلز (ژیمناستیک کار مطرح آمریکا) باعث شد فکر کنید هرگز نمی‌توانید یک المپیکی شوید، داستان لکدار بوزید، حبیب بن عِزابی و احمد عِناچی، تیم استثنایی پنج‌گانه مدرن تونس را به یاد بیاورید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2024-02-19 08:25

افزودن دیدگاه جدید