کد مطلب: 

289381

قاتل «محمودرضا جعفرآقایی» به اعدام در ملاءعام محکوم شد

وکیل مدافع اولیای دم محمودرضا جعفر آقایی -وکیل دادگستری که سال گذشته در شاهرود در مقابل دیدگان همسر و فرزند پنج ساله‌اش به ضرب گلوله به قتل رسید- از محکومیت متهم اصلی این پرونده به قصاص در ملاعام خبر داد.
قاتل «محمودرضا جعفرآقایی» به اعدام در ملاءعام محکوم شد

به گزارش سیتنا، رسول کوهپایه‌زاده درباره آخرین وضعیت این پرونده گفت: خوشبختانه شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان سمنان پس از برگزاری جلسات رسیدگی رای خود را در خصوص پرونده موکلم اعلام کرد. بر اساس رأی صادره مباشر قتل که صراحتاً به ارتکاب قتل اقرار کرده، به قصاص محکوم شد و در متن دادنامه، اجرای حکم در ملأ عام و به صورت علنی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: در خصوص آمر قتل، کسی که با پرداخت وجه و اجیر کردن اشخاص، دستور قتل را صادر کرده بود؛ به اتهام معاونت در قتل به اشد مجازات یعنی تحمل ۲۵ سال حبس محکوم شد. آمر به قتل، پدر موکل سابق جعفر آقایی بود که برای جلوگیری از افشای ابعاد گسترده پرونده فساد مالی، پول‌شویی و اخلال در نظام اقتصادی دستش به قتل همکار مظلومم آلوده شد.

کوهپایه زاده ادامه داد: در متن دادنامه آمده که با توجه به زمان ارتکاب قتل که مصادف با شب عاشورای حسینی بوده و همچنین شیوه ارتکاب بزه موصوف و محل وقوع جرم که از جمله مسیرهای اصلی و پرتردد و مسکونی شهرستان شاهرود است و وقوع این بزه و قساوت مرتکب در ارتکاب آن در انظار عمومی، ایجاد رعب و وحشت و جریحه دار شدن احساسات مردم را داشته و با عنایت به اینکه نحوه جنایت موصوف بیم تجری مرتکب و دیگران را فراهم کرده است؛ لذا تقاضای قصاص نفس و اجرای آن در ملأ عام را کرده است و در خصوص معاون جرم نیز اشد مجازات یعنی تحمل ۲۵ سال حبس را در زندان ایران‌شهر مورد حکم قرار داده است.

وی گفت که رای صادره بدوی است وظرف مهلت قانونی قابل فرجام‌خواهی است.

کوهپایه زاده در پایان اعلام کرد: از صلابت و عدالت قضات شریف صادر کننده رای که بدون اطاله دادرسی و در نظر گرفتن وجدان و اسناد و مدارک و دلایل مطابق قانون انشای رای کرده‌اند و دادستان شاهرود و رییس کل دادگستری استان سمنان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2023-12-30 17:22

افزودن دیدگاه جدید