کد مطلب: 

284239

پرسپولیس دفاعی بازی می‌کند و بر حسب حادثه گل می‌زند!

بازیکن سابق پرسپولیس می‌گوید: ضعف اصلی پرسپولیس تاکتیک و سیستم است که دفاعی بازی می‌کند و منتظر ایجاد ضدحمله است تا از اشتباه حریف استفاده کند و گل بزند؛ اتفاقی که در بازی با تراکتور رخ داد. به اعتقاد من سیستم پرسپولیس اشکال دارد.
 پرسپولیس دفاعی بازی می‌کند و بر حسب حادثه گل می‌زند!

به گزارش سیتنا، بهروز رهبری‌فرد در ارزیابی از عملکرد پرسپولیس در دو بازی اخیر برابر آلومینیوم و تراکتور اظهار کرد: به این که خیلی از پیشکسوتان فوتبال معتقدند چون تیم‌ها از فصل بدنسازی وارد لیگ شده‌اند یا بعد از گذشت چند هفته از لیگ می‌توان راجع به عملکرد تیم‌ها قضاوت کرد، اعتقادی ندارم. مگر در فصل بدنسازی تیم‌ها کار نکرده‌اند که می‌گویند بعد از ۵ هفته شرایط تیم‌ها بهتر می‌شود؟ این حرف‌ها بهانه‌ای بیش نیست، مگر در فوتبال دنیا با شروع لیگ ضعیف هستند؟ درست است پرسپولیس در ۲ بازی اخیر هر ۳ امتیاز را کسب کرد اما خوب نبود و توقعات را برآورده نکرد. مخصوصا در بازی با تراکتور برحسب حادثه، بازی را برد. قطعا اگر دروازه‌بان این تیم اشتباه نمی‌کرد، پرسپولیس تا صبح هم به گل نمی‌رسید.

پرسپولیس برحسب حادثه گل می‌زند!

وی گفت: پرسپولیس در نیمه اول برابر تراکتور اصلا خوب نبود و دفاعی بازی می‌کرد، نیمه دوم نیز همین سیستم را پیاده کرد و چشم به ضدحمله داشت. به اعتقاد من دفاعی بازی کردن برای  تیمی که با هزینه‌ی هنگفت بسته می‌شود، اصلا معنی ندارد. در بازی برابر آلومینیوم نیز پرسپولیس برحسب یک حادثه گل زد و نیمه دوم کاملا در اختیار آلومینیوم بود. پرسپولیس این دو دیدار را برد اما از نظر فوتبالی چنگی به دل نمی‌زد.

چیزی از خلاقیت و جذابیت در پرسپولیس ندیدم

رهبری فرد خاطرنشان کرد: پرسپولیس جزو پرهزینه‌ترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شود و چند سالی است که هزینه می‌کند تا بهترین بازیکنان را جذب کند. درست است «سانتر فوروارد» خوب ندارد اما بازیکنانی دارد که در حد تیم ملی هستند یا ادعای بازی در تیم‌های اروپایی را دارند، اما در ۲ بازی که پرسپولیس انجام داد چیزی از خلاقیت و جذابیت در این تیم ندیدم.

پرسپولیس دفاعی بازی می‌کند

بازیکن سابق پرسپولیس همچنین در پاسخ به این پرسش که بیشترین ضعف پرسپولیس در چه پست‌هایی دیده می‌شود؟ گفت: فکر می‌کنم بیشترین ضعف پرسپولیس این است که در هر بازی با نتیجه یک بر صفر جام را می‌برد. حال این که ایده و ترفند کادر فنی این است که تا پایان فصل با همین سیستم پیش برود تا قهرمان شود توقع دیگری نیست. اما اگر ایده پرسپولیس این نباشد، نباید دفاعی و روی ضدحمله بازی کند چون جذابیت را از پرسپولیس می‌گیرد. ضعف اصلی این تیم تاکتیک و سیستم پرسپولیس است که دفاعی بازی می‌کند و منتظر ایجاد ضدحمله است تا از اشتباه حریف استفاده کند و گل بزند؛ اتفاقی که در بازی با تراکتور رخ داد، به اعتقاد من سیستم پرسپولیس اشکال دارد.

وی گفت: یحیی در این دو بازی نشان داد که سیستمش کاملا دفاعی است، ضدحمله می‌زند و از موقعیت استفاده می‌کند و با کنترل بازی به نتیجه یک بر صفر راضی می‌شوند. البته اگر با همین سیستم به نتیجه می‌رسند ترفند بدی نیست. بهتر است با تقویت همین سیستم تیم‌ها را غافلگیر کنند و جلو بروند. این هم نوعی سیستم است که از مربی نمی‌توان ایراد گرفت.

سپاهان تنها تیم جذاب لیگ برتر

رهبری فرد در ارزیابی از  رقابت‌های لیگ برتر تا پایان هفته دوم، اظهار کرد: ایده بدی که در بین مربیان رخنه کرده این است که ۵ هفته فرصت می‌خواهیم. تنها تیمی که سرحال و خوب بازی می‌کند سپاهان است و نتایجی قابل قبولی نیز تا به امروز گرفته اما سایر تیم‌ها به نظر می‌رسد هنوز مشکل دارند و نتوانسته اند خود را پیدا کنند. در مجموع چیز جذابی طی این دو هفته از لیگ ندیده‌ام.

تراکتور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

وی در پایان در خصوص حریفان اصلی پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، گفت: شک نکنید در این فصل حریفان اصلی پرسپولیس تراکتور و سپاهان هستند، ممکن است تراکتور در این دو هفته نتیجه‌ای نگرفته باشد، اما تیمی است که در آینده با بازیکنان خوبی که دارد در صورت هماهنگی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و جلوی تمام تیم‌ها مشکل ساز خواهد بود، زیرا نسبت به سایر تیم‌ها بازیکنان زیادی جذب کرده است. در صورتی که تیم‌های دیگر همچون پرسپولیس شاکله اصلی خود را حفظ کرده‌اند، اما تراکتور تغییر زیادی کرده و زمان می برد تا هماهنگی لازم بین بازیکنان آن ایجاد شود، قطعا این تیم یکی از مدعیان قهرمانی در آینده خواهد بود. استقلال نیز می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی باشد اما سپاهان، پرسپولیس و تراکتور شانس بالایی برای قهرمانی خواهند داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2023-08-22 11:49

افزودن دیدگاه جدید