کد مطلب: 

213786

پرونده محرومیت پرسپولیس؛ دیدید هیچ خیریتی نداشت

وقتی فیفا مهدی طارمی را با چند ماه تأخیر و صدالبته با فشار فدراسیون فوتبال عربستان، به مدت ۴ ماه از حضور در بازی‌های رسمی محروم کرد، شتابزده مهدی طارمی را مقابل دوربین قرار دادند و به او گفتند به لنز دوربین نگاه کند و خطاب به مردم بگوید حتماً خیریتی داشت.
پرونده محرومیت پرسپولیس؛ دیدید هیچ خیریتی نداشت

به گزارش خبرورزشی، وقتی فیفا مهدی طارمی را با چند ماه تأخیر و صدالبته با فشار فدراسیون فوتبال عربستان، به مدت ۴ ماه از حضور در بازی‌های رسمی محروم کرد و دو پنجره نقل و انتقالاتی را به روی پرسپولیس بست، مدیران مجموعه سرخ که با هجوم دلخوری و نگرانی هواداران تیم روبه‌رو بودند، شتابزده مهدی طارمی را مقابل دوربین قرار دادند و به او گفتند به لنز دوربین نگاه کند و خطاب به مردم بگوید حتماً خیریتی داشت اما طارمی و طاهری که این شاهکار در دوره مدیریتی او رقم خورد، خوب می‌دانستند در این حکم هیچ خیر و خیریتی وجود ندارد و بهتر بود آنها یکی از «ی» های خیریت را برمی‌داشتند و صادقانه به مردم می‌گفتند در بازگرداندن طارمی از ریزاسپور چنین کاری کرده‌اند!

تاوان اشتباه بزرگ آنها محرومیتی بود که از اول هم می‌دانستند و می‌دانستیم بخشش و بازگشت ندارد. اصلاً فیفا چه وقت حکم خودش را شکسته که این بار دفعه دومش باشد؟ چرا فیفا باید به حرف دادگاه CAS، محرومیت پرسپولیس را پس بگیرد، آن هم در حالی که تخلف پرسپولیس آشکار بود و مدیران این باشگاه به جای شکایت بی‌نتیجه از فیفا، از باشگاه ریزاسپور به دادگاه بین‌المللی فیفا شکایت برده بودند اما با این همه به سبک مدیریتی ایرانی با اعصاب و روح و روان هواداران بازی شد و باشگاه پرسپولیس وعده‌های بی‌دلیل به طرفدارانش داد. باشگاهی که می‌دانست هر چه تلاش و دوندگی کند، آخرش می‌تواند با کمک سیاسیون و پیش کشیدن مراودات سیاسی ایران و ترکیه، فقط جریمه و خسارت مالی پرسپولیس به باشگاه ترک را پاک کند، به هوادارانش وعده باز شدن پنجره را داد و عجیب‌تر اینکه خودش هم با همین وعده شروع به جذب بازیکن کرد اما حالا همه چیز برملا شده است؛ «پنجره نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس باز نمی‌شود.»

البته مدیران باقی‌مانده از دوران مدیریت علی‌اکبر طاهری همچنان سامورایی‌وار از احتمال بخشش باشگاه حرف می‌زنند و ترجیح می‌دهند تا لحظه آخر، طرفداران را امیدوار نگه دارند. هر چند درباره این وعده‌ها گفته می‌شود آنها خودشان هم خوب می‌دانند بخششی در کار نیست و فقط حرف از باز شدن پنجره می‌زنند تا روند یارگیری‌شان متوقف نشود اما مشکل اینجاست که همین وعده‌ها، به هواداران امیدواری بی‌جهت می‌دهد.

این که باشگاه پرسپولیس بخواهد وعده به باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی‌اش بدهد و از این طریق برای نیم‌فصل دوم که محرومیتش به پایان می‌رسد، از همین حالا بازیکن جذب کند، برای خودش یک نوع سیاست یارگیری است اما این وسط تکلیف هوادار چیست؟

معمولاً این‌طور مواقع به تنها چیزی که فکر نمی‌شود، احساسات هوادار است... پرسپولیس برای نیم‌فصل دوم از همین حالا دنبال یارگیری است ولی هوادار نیم‌فصل اول هم نتیجه می‌خواهد و نتیجه را باید با حفظ همین بازیکنان فعلی گرفت، با همین وحید امیری که می‌گویند می‌خواهد بعد از جام جهانی از پرسپولیس برود یا همین فرشاد احمدزاده که به سرش زده لژیونر شود یا کمال کامیابی‌نیا که هنوز تمدید نکرده و حتی محسن مسلمان که خودش هم خوب می‌داند تا «پنجره» باز شود، او را از «در» بیرون می‌اندازند اما فعلاً که پنجره بسته است... فعلاً پرسپولیس برای به دست آوردن دل هوادارش باید دنبال حفظ موجودی خود باشد. فردا که تیم نتیجه نگرفت، طاهری و طاهری‌ها نمی‌گویند این هم خیریتی داشت!

مسئولان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند

رویکرد پرسپولیس بعد از باز نشدن پنجره چه باید باشد؟

از قرار معلوم پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس مجوز باز شدن را پیدا نکرده و سرخپوشان حالا با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند. قرارداد برخی ستاره‌های تیم تمام شده و برخی‌ها را هم برانکو گفته نمی‌خواهد. حال اینکه رویکرد پرسپولیس بعد از باز نشدن پنجره نقل و انتقالات چه باید باشد، سؤالی است که آن را با تنی چند از کارشناسان و صاحب‌نظران مطرح کردیم. این صحبت‌ها را بخوانید.

محسن عاشوری: بازیکنان تمدید کنند، برانکو هم کوتاه بیاید

محسن عاشوری، هافبک پرسپولیس در دهه ۶۰، در این خصوص گفت: شرایط پرسپولیس طوری سخت شده که تنها راه باقی‌مانده در نقل و انتقالات، حفظ بازیکنان موجود است. وقتی تیم نمی‌تواند بازیکن جدید بگیرد، پس بهترین راه حفظ کسانی است که در قهرمانی تیم نقش داشته‌اند و قراردادشان هم تمام شده است. من نمی‌دانم با چه روشی ولی پرسپولیس مجموعه خوبی دارد و شاید یکی، دو نفر از تیم بروند ولی می‌شود با حفظ سایر بازیکنان کمترین خسارت را داشته باشیم.

نظر من این است که برانکو هم باید دست از لجبازی بردارد و تمام داشته‌هایش را حفظ کند.

محمود خوردبین: بازیکنان باید مرام به خرج دهند

محمود خوردبین، سرپرست و مهاجم پیشین پرسپولیس، در این خصوص گفت: ماندن بازیکنانی که قراردادشان تمام شده، خیلی مهم است. پنجره نقل و انتقالاتی بسته شده و با وجود اینکه بازیکنان حق دارند تیم بعدی خودشان را انتخاب کنند، به نظر من بهتر است آنها در این شرایط مرام به خرج دهند و پرسپولیس را تنها نگذارند و فصل بعد هم در تیم بمانند. می‌دانم که نمی‌شود آنها را مجبور به ماندن کرد و اگر بخواهند بروند، باید به خواسته‌شان احترام گذاشت ولی خب شرایط پرسپولیس نامساعد است و بازیکنان و کادر فنی باید با حل اختلافات و مشکلات کنار تیم باقی بمانند.

امیر عابدینی: باید از پایه‌ها بازیکن به تیم اضافه کرد

امیر عابدینی، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس، در این خصوص گفت: به نظر من باید با یک مدیریت خوب این روزهای بحرانی را سپری کرد. می‌توان بازیکنانی از تیم‌های پایه و امیدها برای این روزهای سخت آماده کرد و به تیم تزریق نمود تا کمبودی حس نشود اگرچه من فکر می‌کنم مدیریت باشگاه می‌تواند مشکلات را حل کند ولی اگر این‌طور نشود، شک نکنید پرسپولیس برای فصل آینده و لیگ قهرمانان آسیا به دلیل محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی آسیب خواهد دید و نمی‌تواند قدرت گذشته خود را حفظ کند.

پندار خمارلو: اولویت ما تمدید قرارداد بازیکنان است

پندار خمارلو، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، در این خصوص گفت: با توجه به دغدغه هواداران و تأکید چندین باره برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس، مبنی بر تعیین تکلیف بازیکنانی که قراردادشان با باشگاه به پایان رسیده و طبق سیاست باشگاه مبنی بر حفظ نفرات فعلی که با حضور آنها پرسپولیس دو فصل پی‌در‌پی عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده، از تمام بازیکنان دعوت کرده‌ایم در اسرع وقت به دفتر باشگاه مراجعه کنند تا نسبت به انجام مذاکرات و تمدید قراردادها اقدام کنیم و اولویت ما تمدید قرارداد است.

غلامرضا فتح‌آبادی: با ۱۵ بازیکن هم می‌شود تیم را حفظ کرد

غلامرضا فتح‌آبادی، مهاجم پرسپولیس در دهه ۶۰، به خبرورزشی گفت: هواداران پرسپولیس سردرگم شده‌اند و مسئولان پرسپولیس هم کاری نمی‌توانند انجام دهند. نظر من این است که برانکو لجبازی خود را ادامه ندهد و مسلمان را حفظ کند. دوم اینکه باید سایر بازیکنان را برای تمدید قرارداد راضی کرد شاید یکی، دو نفر از تیم بروند ولی برانکو می‌تواند حتی با ۱۵ بازیکن خوب هم تیم را در کورس قهرمانی نگه دارد؛ کاری که پروین در دهه ۶۰ انجام می‌داد و با ۱۱ تا ۱۵ بازیکن تیم را قهرمان می‌کرد. اگر استخوان‌بندی پرسپولیس حفظ شود، مشکل حل می‌گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-31 16:50

افزودن دیدگاه جدید