کد مطلب: 

210095

راز اوج‌گیری شماره یک پرسپولیس چیست؟

دروازه‌بانان نقطه اتکای یک تیم هستند که نقش آنها در پیروزی یا شکست بسیار حیاتی است.
راز اوج‌گیری شماره یک پرسپولیس چیست؟

به گزارش خبر ورزشی، الکس فرگوسن معتقد است با گلر خوب و کم‌اشتباه ۵۰ درصد راه قهرمانی یک تیم طی می‌شود! حرفی که چندان هم بیراه نیست. دروازه‌بان آخرین سنگر تیمی است. اهمیت این پست فوق‌العاده بالاست و همان‌طور که اشتباهات یک گلر خیلی آشکار دیده می‌شود، واکنش‌ها و موفقیت او هم بسیار توی دید است.

با این مقدمه کوتاه می‌خواهیم به علیرضا بیرانوند بپردازیم؛ سنگربان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی که از قد و قامتی مناسب و پرتاب دستی بلند برخوردار است. مهارت او در پرتاب توپ با دست کاری است که کمتر دروازه‌بانی قادر به انجام آن است و حتی می‌توان گفت در دنیا بی‌همتاست.

او یکی از خوش‌فیزیک‌ترین و مستعدترین دروازه‌بانان کشورمان به شمار می‌رود که در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عملکرد خارق‌العاده‌ای به جای گذاشت و آقای کلین‌شیت نام گرفت.

اما همین دروازه‌بان ملی‌پوش مدتی شروع به لغزش کرد و متزلزل نشان داد. از درگیری با هواداران و مصاحبه‌ای که انجام داد، بگیرید تا پست‌هایش در فضای مجازی و گل‌هایی که خورد، همه و همه باعث نزول علیرضا بیرانوند شد. خیلی‌ها فکر می‌کردند با این افت محسوس بیرانوند جایگاه خود در تیم ملی را از دست بدهد ولی کارلوس کی‌روش و البته برانکو ایوانکوویچ اجازه ندادند. او زود متوجه شد و دوباره از صفر شروع کرد. علیرضا بیرانوند از سه روز قبل از شهرآورد ۸۶ استارت زد. موبایل خود را خاموش کرد و فعالیت در فضای مجازی را تعطیل!

با همین شیوه توانست خیلی زود دوباره اوج بگیرد. پسر صادق و دوست‌داشتنی فوتبال کشورمان در بازی با استقلال تهران هم به رغم شکست پرسپولیس عملکرد نسبتاً خوبی داشت و روی گل وریا غفوری هم تقصیری نداشت. در ادامه در دو بازی لیگ قهرمانان آسیا برابر الوصل امارات گلی نخورد و کلین‌شیت کرد. بیرانوند در این دو دیدار هم جایگیری‌های بی‌عیب و نقص و واکنش‌های دیدنی داشت تا ثابت کند بار دیگر به اوج بازگشته است. بیرانوند که مدتی است فعالیت خود در فضای مجازی را بسیار محدود و کم کرده است، در این رابطه خیلی کوتاه به خبرورزشی می‌گوید: تا پایان جام جهانی فقط می‌خواهم روی تمرین، مسابقه و فوتبال تمرکز کنم چون هدف‌های بزرگی در روسیه دارم و باید به آن برسم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-17 18:18

افزودن دیدگاه جدید