کد مطلب: 

294606

اتصال افغانستان به چین با گسترش فیبرنوری میسر می‌شود

سفیر چین در کابل نیز در دیدار با سرپرست وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات طالبان، ضمن امیدواری به تقویت روابط بین دو کشور، از علاقه‌مندی چین به گسترش کابل‌های فیبرنوری از طریق کریدور واخان و جذب سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران چینی برای رشد اقتصادی افغانستان گفت.
فیبرنوری

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، سفیر چین در کابل در دیداری که با سرپرست وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات طالبان درباره سرمایه‌گذاری پکن در افغانستان داشت از علاقه‌مندی پکن برای گسترش کابل فیبرنوری در این کشور از طریق کریدور واخان صحبت کرد.

مولوی نجیب الله حیات حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات طالبان در دیداری که با سفیر چین در کابل داشت، ضمن اشاره به سنت‌ها و روابط تاریخی مشترکی که بین دو کشور چین و افغانستان وجود دارد، از کشور چین برای دعوت و آموزش کادرهای این وزارتخانه قدردانی کرد.

ژاو شینگ سفیر چین در کابل نیز در این دیدار ضمن امیدواری به تقویت روابط بین دو کشور از علاقه‌مندی چین به گسترش کابل‌های فیبرنوری از طریق کریدور واخان و جذب سرمایه از سوی سرمایه‌گذاران چینی برای رشد اقتصادی افغانستان گفت.

ژاو شینگ اظهار امیدواری کرد که با جذب سرمایه‌گذاران چینی به سمت افغانستان، با در نظر گرفتن منافع هر ۲ کشور به رشد اقتصادی کمک کنند و از موقعیت جغرافیایی افغانستان که نکته مهمی برای رشد اقتصادی کشورها است، استفاده کنند.

سفیر چین در کابل افزود که پکن به آموزش کادرهای افغانستان علاقه مند است و سعی می‌کند تا در این زمینه تسهیلات بیشتری برای شهروندان افغانستان فراهم کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-05-13 16:16

افزودن دیدگاه جدید