کاهش محسوس شکایات مردمی از کیفیت اینترنت ثابت و همراه در مقایسه با سال ۱۳۹۹
بر اساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از سامانه ثبت شکایات ۱۹۵، اگرچه همچنان کاربران زیادی از نحوه سرویسدهی اپراتورهای اینترنت همراه و ثابت و کیفیت آن شکایت دارند، اما مشخص است که میزان نارضایتی کاربران از زمان اوج آن در سال ۱۳۹۹، کاهش محسوسی داشته است.
به گزارش خبرنگار سیتنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تازهترین گزارش شاخص های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور که تا پاییز 1402 مورد بررسی قرار گرفته است، به وضعیت ضریب نفوذ اینترنت کشور پرداخته است.
بر اساس این گزارش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت از ۱۳/۰۸ درصد در پاییز سال ۱۴۰۱ به ۱۲/۹ درصد در پاییز سال ۱۴۰۲ رسیده است، همچنین ضریب نفوذ پهن باند سیار در پاییز سال 1401 از ۱۲۰/۸۷ به ۱۲۷/۷۷ پاییز در سال گذشته رسیده است که نشان از رشد ۵/۷۱ درصدی در این حوزه دارد.
در بخش دیگری از این گزارش به وضعیت شکایت ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ هم پرداخته شده است که ۷۵ درصد شکایت ها متعلق به حوزه ثابت بوده و ۲۵ درصد شکایتها به حوزه سیار تعلق دارد.
از سوی دیگر در این گزارش به تعداد سایتهای ۵G اپراتورهای ارتباطی تا پایان پاییز سال گذشته هم پرداخته شده که بر اساس آن تاکنون ۸۰۷ سایت نسل پنجم که متعلق به اپراتور دوم تلفن همراه است در کشور ایجاد شده است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید