کد مطلب: 

269971

وزیر ارتباطات: همکاری تشکل‌ها و فعالان صنعت فاوا برای اجرای پروژه FTTx از الزامات است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اراده دولت سیزدهم بر این است که با اجرای طرح مهم و راهبردی «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» یا همان FTTx، یک شبکه پرسرعت و باکیفیت در سراسر کشور راه اندازی کند تا هموطنان عزیزم سرعت‌های چندصد مگابیت بر ثانیه را تجربه کنند. برای تحقق این امر، بدون شک همکاری و همیاری اصناف و فعالین این حوزه جزو الزامات است.
وزیر ارتباطات

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در پست اینستاگرامی آورده است:

شبکه‌های مبتنی بر فیبرنوری، شاهراه‌های عصرجدید محسوب می شوند که زیرساختی مناسب برای توسعه همه بخش‌های کشور فراهم خواهد کرد. اراده دولت سیزدهم بر این است که با اجرای طرح مهم و راهبردی «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» یا همان FTTx، یک شبکه پرسرعت و باکیفیت در سراسر کشور راه اندازی کند تا هموطنان عزیزم سرعت‌های چندصد مگابیت بر ثانیه را تجربه کنند. برای تحقق این امر، بدون شک همکاری و همیاری اصناف و فعالین این حوزه جزو الزامات است.

در جلسه با نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، سندیکای مخابرات و اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت مخابرات ایران به بررسی مسایل اجرایی مربوط به طرح FTTx پرداختیم. پیشنهادات خوبی در این جلسه برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح مطرح شد که انشالله دنبال خواهد شد.

پیگیری و تصویب اختصاص هشت درصد سهم دولت و الزام همکاری دستگاه‌های مختلف در قانون بودجه سال جاری برای اجرای این پروژه مهم، انصافا کار بزرگی بود که به لطف خداوند به سرانجام رسید. اما تبدیل کردن این ظرفیتهای قانونی به ابزاری برای تسریع در اجرای این طرح، نیازمند کار ویژه همکارانم در سازمان تنظیم مقررات و همراهی اصناف و تشکلهای مربوطه است. خبر خوب دیگر اینکه به زودی تفاهم‏نامه همکاری فیمابین وزارت ارتباطات و وزارت نیرو برای بهره گیری از زیرساختهای شبکه توزیع برق کشور در اجرای این پروژه مهم و راهبردی نیز منعقد خواهد شد.

توسعه شبکه فیبرنوری در کشور یک پروژه ملی است و کسی نباید به دنبال منفعت شخصی خود باشد و باید دستگاه‌ها، استانداری ها، فرمانداری ها، شهرداری ها، بخش خصوصی و اصناف مرتبط تمام ظرفیت خود را برای سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه پای کار بیاورند.

وزیر ارتباطات

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-06-29 09:03

افزودن دیدگاه جدید