کد مطلب: 

268819

تفاهم‌نامه ۹ اپراتور با رگولاتوری برای توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: از میان ۲۱ ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، ۱۲ اپراتور اعلام آمادگی کردند و در همین راستا پیش قراردادی با آنها نوشته شد و به هر یک از این اپراتورها یک شهر اختصاص خواهد یافت و در همین راستا امروز با ۹ اپراتور تفاهم‌نامه توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری امضا می‌شود.
دکتر صادق عباسی شاهکوه

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر صادق عباسی شاهکوه، در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری برنامه دولت سیزدهم است و وظیفه رگولاتوری نیز پیگیری این موضوع می‌باشد.

وی، ادامه داد: اقدامات رگولاتوری در اجرای فیبرنوری به سه دسته تقسیم می شود: دسته اول تامین منابع دسترسی فیبرنوری است که با توجه به اینکه ما پنج درصد از درآمد اپراتورها را اختصاص داده بودیم، با مداخله دولت این رقم به هشت درصد افزایش یافت و این موضوع حاکی از این است که عزم دولت جدی است و دولت اختصاص این رقم را مشروط به این موضوع اعلام کرد که این پروژه ظرف سه سال عملیاتی شود.

وی، در توضیح دسته دوم از اقدامات رگولاتوری، ادامه داد: تقسیم کار بین اپراتورها که تعداد اپراتورها هم کم نیست، رگولاتوری در ۳۱ فروردین ماه سال جاری نامه ای به تمامی اپراتورها ارسال کرد که به دنبال آن از میان ۲۱ ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، ۱۲ اپراتور اعلام آمادگی کردند و در همین راستا پیش قراردادی با آنها نوشته شد و به هر یک از این اپراتورها یک شهر اختصاص خواهد یافت و در صورتی که این ماموریت توسط اپراتور مربوطه انجام نشود، به اپراتور دیگری واگذار خواهد شد. امروز با ۹ اپراتور تفاهم‌نامه توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری امضا می‌شود.

عباسی شاهکوه، گفت: رفع موانع دسترس به فیبرنوری دسته سوم است که در این قسمت به کمک سازمان‌های مختلف مانند توانیر، شهرداری و... نیاز داریم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اظهار کرد: دولت، مجلس، وزارت ارتباطات و رگولاتوری تا پایان عملیاتی سازی این پروژه در کنار اپراتورها خواهند بود.

عباسی شاهکوه، خاطرنشان کرد: فیبرنوری دسترسی ثابت را ارتقا می‌دهد و ما برای دسترسی موبایل و 5G نیز برنامه‌هایی خواهیم داشت.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-05-17 13:22

افزودن دیدگاه جدید