کد مطلب: 

265982

توسعه ۲۰ میلیون فیبرنوری؛ مهمترین اقدام حوزه ارتباطات ثابت طی سه سال آینده

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، توسعه ۲۰ میلیون فیبرنوری را مهمترین کار ویژه حوزه ارتباطات ثابت در سه سال آینده عنوان کرد و افزود: با نگاه مثبت وزارت ارتباطات و حمایت از تغییر تعرفه های حوزه ثابت، آینده روشنی در بخش دسترسی اینترنت ثابت کشور و تغییر توازن از حوزه همراه به ثابت اتفاق خواهد افتاد.
مجید سلطانی

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم آیین بهره برداری پروژه های شرکت مخابرات ایران به مناسبت دهه فجر، با حضور دکتر عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، دکتر فریدون حسنوند، رییس کمیسیون انرژی مجلس، دکتر سید احمد رسولی نژاد، نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، دکتر محمد پیری، مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین، حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس و مهندس امیر اسماعیلی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در محل مرکز مخابراتی نهری تهران برگزار شد و مدیران مناطق مخابراتی در سراسر کشور هم در این مراسم به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشتند.

مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این مراسم با اشاره به سرمایه گذاری مخابرات در شرایط سخت اقتصادی، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها تحولی در سیستم های انتقال، دیتاو فیبرنوری و توسعه زیرساخت های ارتباطی رخ می دهد.

وی افزود: برای رسیدن به هدف ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری، برای پروژه های جدید مخابراتی بالغ بر دو هزار میلیارد سرمایه گذاری انجام می شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: بهسازی شبکه فیبر نوری کشور، توسعه تجهیزات انتقال و دیتا، و اتصال سایت های روستایی به شبکه ملی اطلاعات از موارد مهم افتتاح‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، رضایتمندی مشتری و افزایش آن را از عمده کارهای مخابرات دانست و افزود: با اجرای طرح های جدید بازاریابی و توسعه کیفی ارتباطات به دنبال عمق بخشی به فعالیت ها در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات هستیم.

وی افزود: افتتاح طرح های USO (خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات ) در مناطق روستایی کشور و افزایش ظرفیت تغذیه نیرو در مراکز ارتباطی روستایی و توسعه ساختمان و تاسیسات مخابراتی از دیگر طرح ها محسوب می شود.

سلطانی افزود: توسعه پورت تلفن ثابت در روستاهای مربوط به باند پهن و توسعه شبکه های ارتباطی و فیبرنوری شهری بین شهری و روستایی و نوسازی شبکه کابل و بازسازی شبکه کابل مسی، توسعه تجهیزات انتقال، افزایش ظرفیت انتقال شبکه های مخابراتی و توسعه و اتصال سایت های روستایی به شبکه فیبرنوری از دیگر طرح های مهم افتتاح شده است.

وی توسعه متوازن فناوری را یکی از راهبردهای مهم مخابرات عنوان کرد و افزود: با سرمایه گذاری و حمایت دولت، عقب ماندگی های حوزه ارتباطات ثابت کشور، در سه سال آینده جبران شده و قطعا کاربران نسبت به شرایط فعلی از رضایتمندی بیشتری با در اختیار داشتن سرعت های چند صد مگابیتی بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، تکمیل شبکه یکپارچه IP و توسعه ۲۰ میلیون فیبرنوری را مهم ترین کار ویژه حوزه ارتباطات ثابت در سه سال آینده عنوان کرد و افزود: با نگاه مثبت وزارت ارتباطات و حمایت از تغییر تعرفه های حوزه ثابت، آینده روشنی در بخش دسترسی اینترنت ثابت کشور و تغییر توازن از حوزه همراه به ثابت اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-02-07 13:33

افزودن دیدگاه جدید