کد مطلب: 

245850

راه‌اندازی اداره فروش اینترنتی در اتاق‌های اصناف

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت از راه‌اندازی اداره فروش اینترنتی در اتاق‌های اصناف استان‌ها خبر داد.
راه‌اندازی اداره فروش اینترنتی در اتاق‌های اصناف

به گزارش سیتنا، جمشید گلپور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اتاق اصناف در سال‌های اخیر این بود که نظارتی روی فروش اینترنتی انجام نمی‌شد و استانداردهای دقیقی برای فروشندگان و توزیع‌کنندگان این حوزه وجود نداشت، اما اکنون ظرفیتی را ایجاد کردیم که با استفاده از زیرساخت‌ شرکت‌های بزرگ در حوزه کسب و کارهای اینترنتی، به همه اتحادیه‌ها اجازه فروش مجازی داده‌ایم.

وی ادامه داد: با این طرح، از توانمندی شرکت‌هایی که در اتحادیه کشوری فضای مجازی وجود دارند، استفاده می‌کنیم تا حوزه اصناف را به سمت فضای مجازی ببریم و واحدهای صنفی بتوانند از زیرساخت‌هایی که در بستر فضای مجازی ایجاد شده، کالا و خدمات خود را با ضوابط معین عرضه کنند و در صورت عدم رعایت ساز و کارها، اصناف آن‌ها را از سامانه خارج کند.

این مسئول با اشاره به اینکه این طرح کمتر از ۱۰ روز گذشته در تهران کلید خورده است، عنوان کرد: تا کنون حدود ۴۰۰ واحد صنفی در فضای پلت‌فرمی شرکت‌های ما قرار گرفتند و زیرساخت‌ها برای ورود همه واحدها به این فضا آماده است و باید افرادی که آگاهی چندانی ندارند، آموزش‌های لازم را ببینند.

دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی تصریح کرد: طبق برنامه، اداره فروش اینترنتی را، در اتاق‌های اصناف سراسر کشور و اتحادیه‌ها راه‌اندازی می‌کنیم تا پلت‌فرم فروش اینترنتی با نظارت آن‌ها ایجاد شود و قیمت کالا و شکایات مربوطه را اتحادیه‌های صنفی تخصصی پیگیری ‌کنند و در مراکز توسعه تجارت الکترونیک نیز این موضوع رصد می‌شود.

وی بزرگترین چالش فعلی اصناف را تعطیلی واحدها و رکود کسب و کارها بر اثر شیوع کرونا دانست و افزود: البته کشور ایران به دلیل تحریم‌ها و وابستگی کمتر به دیگر کشورها، تاثیر کمتری از جهان گرفت اما فعال کردن اصناف در اتحادیه کشوری فضای مجازی می‌تواند از دغدغه تعطیلی واحدهای صنفی بکاهد.

گلپور خاطرنشان کرد: ۳ میلیون واحد صنفی در کشور فعال است و حدود ۴۰۰ هزار واحد بدون پروانه فعالیت می‌کنند که قصد داریم با همکاری نیروی انتظامی به آن‌ها تذکرات لازم را بدهیم تا مطابق قانون برای اخذ پروانه اقدام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-06-25 22:27

افزودن دیدگاه جدید