کد مطلب: 

193569

برداشت غیر مجاز از حساب کاربران ایرانی از ارمنستان

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری محدودیتی به نام زمان و مکان ندارند، گفت: فردی از کشور ارمنستان از طریق جعل درگاه‌های بانکی و فرستادن کی‌لاگر به قربانی‌های خود از آنها کلاهبرداری مالی می‌کرد شناسایی شد.
برداشت غیر مجاز از حساب کاربران ایرانی از ارمنستان

به گزارش سیتنا، سرهنگ کاکوان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس فتا اظهار‌کرد: پس از مراجعه شاکیان به این پلیس کارشناسان پلیس فتا تهران رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.
 
وی افزود: متهم در کشور ارمنستان از طریق جعل درگاه‌های بانکی و فرستادن کی‌لاگر حساب‌های قربانی‌های خود را خالی می‌کرد و به حساب یک سری از هم‌دستان خود در داخل کشور واریز می‌نمود سپس این افراد با پولشویی این مبالغ را تبدیل به سکه و دوباره بعد از فروش آنها را به ارز و دلار تبدیل می‌نمودند.
 
سرهنگ کاکوان ادامه داد: همدستان متهم 30 درصد از کلاهبرداری‌ها را برای خود برداشته و 70 درصد مبالغ را از طریق صرافی‌ها به حساب متهم اصلی در کشور ارمنستان ارسال می‌کردند که توانسته بودند جمعا مبلغ 120 میلیون تومان از این طریق کلاهبرداری نمایند.
 
رئیس پلیس فتا تهران گفت: از طریق پلیس اینترپل جهت دستگیری متهم اصلی در کشور ارمنستان در حال پیگیری هستیم اما دو نفر از هم‌دستان او که در داخل کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.
 
وی به مردم هشدار داد: حتماً برای اینترنت بانک خود در خواست OTP یا رمزهای یک بار مصرف نمایند. ضمن آن‌که تغییر دوره‌ای رمز بانکی نیز ضروری است.
 
این مقام انتظامی توصیه کرد: همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به بانک درخواست محدود کردن انتقال وجه از طریق اینترنت را بدهند تا نقل و انتقال مالی آنها کنترل شده‌تر باشد.
 
وی با بیان اینکه هیچ‌گاه ایمیل‌های مشکوک را باز نکنند، گفت: محتوای این ایمیل‌ها می‌تواند بدافزارهای مخرب یا جاسوسی باشد که بر روی سیستم شما فعال گردد و به سیستم شما آسیب زده و یا اقدام به جاسوسی نماید.

سرهنگ کاکوان در پایان گفت: از هموطنان درخواست می‌کنم در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.CyberPolice.ir  بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی اعلام نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-08 21:00

افزودن دیدگاه جدید