کد مطلب: 

183707

مذاکرات برای اجرای پروژه‌ی «شهر ICT پیام» توسط دانشکده پست و مخابرات

در دیدار مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام و هیات همراه از دانشکده پست و مخابرات، زمینه های همکاری فیمابین بررسی و طرفین بر توسعه روابط و تعریف فعالیت های مشترک تاکید کردند.
مذاکرات برای اجرای پروژه‌ی «شهر ICT پیام» توسط دانشکده پست و مخابرات

به گزارش سیتنا، در این دیدار دکتر یزدانیان، سرپرست دانشکده پست و مخابرات، با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در دانشکده برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت و همچنین فرصت های مناسبی که مجموعه فرودگاه پیام در حوزه صنعت، بازرگانی، حمل و نقل بین المللی و مباحث فنی و اجرایی خود دارد، اعلام آمادگی دانشکده برای طراحی و اجرای برنامه های آموزشی در حوزه های مختلف، به ویژه در مباحث حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را مطرح کرد.

یزدانیان، در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تغییرات و تحولات صورت گرفته در دانشکده پرداخت و گفت: خوشبختانه ما توانستیم با حمایت های بی دریغ مقام عالی وزارت و تلاش های فراوان صورت گرفته، شخصیت حقوقی دانشکده را تثبیت و حتی شماره طبقه بندی و ردیف بودجه ای مستقل دانشکده را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی اخذ و در بودجه سال آینده دولت تعریف کنیم،‌ بنابراین زیرساخت های لازم فراهم شده و برنامه های سال آتی ما مبتنی بر توسعه فعالیت های عملیاتی و اجرایی، در حال طرح ریزی می باشد.

وی همچنین تاکید کرد: دانشکده علاوه بر فعالیت های آموزشی و پژوهشی، در زمینه راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه های تخصصی و تایید نمونه نیز توانمندی های بسیاری دارد که با توجه به ظرفیت های ورود و خروج کالا از گمرک مستقر در فرودگاه بین المللی پیام می توانیم در این حوزه نیز همکاری مشترک داشته باشیم.

در ادامه مهندس مختاری با ابراز خرسندی از تحولات دانشکده به عنوان نهاد تخصصی آموزشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زمینه همکاری را بسیار مثبت ارزیابی و آمادگی کامل خود برای همکاری دو و چند جانبه را اعلام نمود.

مدیرعامل فرودگاه پیام با اشاره به شرایط خاص و ظرفیت های گسترده ای که مجموعه فرودگاهی پیام به عنوان یکی از شرکت های تابعه وزارت ارتباطات دارد،‌ حمل و نقل بین المللی،‌ منطقه ویژه اقتصادی، حضور گمرک و شرکت های متعدد بازرگانی و صنعتی فعال در فرودگاه و همچنین شرایط استان البزر در حوزه واحدهای صنعتی را فرصت های مناسبی دانست که زمینه ایجاد و فعالیت شعبه ای از دانشکده برای ارائه آموزش های تخصصی کوتاه مدت و بلند مدت در فرودگاه پیام را فراهم می کند.

مختاری ضمن بیان این نکته که هم اکنون در فرودگاه پیام چند آزمایشگاه پیشرفته تایید نمونه تجهیز شده است،‌ ابراز امیدواری کرد با هماهنگی های لازم با سازمان ملی استاندارد و اداره کل استاندارد استان البرز زمینه حضور و فعالیت متخصصین دانشکده به عنوان معتمد سازمان استاندارد در آزمایشگاه های مذکور فراهم خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام همچنین به تشریح فرآیند طرح جامع مطالعات راهبردی فرودگاه پیام که پیشتر در سه بخش «منطقه ویژه»، «فرودگاهی» و «شهر ICT» مدنظر بوده و اکنون مراحل مطالعاتی و اجرایی آن با تاکید بر تعریف بسته های اقتصادی در دست اقدام است پرداخت و اظهار امیدواری کرد با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت در زمینه استفاده از توان داخلی سازمان های زیرمجموعه در پروِژه های کاری، دانشکده در ادامه به عنوان مدیر اجرایی، مراحل پیاده سازی طرح مذکور را انجام دهد.

شایان ذکر است در حاشیه این دیدار، مهندس مختاری و هیات همراه به همراه ریاست دانشکده بازدیدی از تعمیرات فضای های داخلی و همچنین مرکز تحقیقات پیشرفته سیستم های انتقال نوری و آزمایشگاه اینترنت اشیاء دانشکده به عمل آوردند و زمینه های عملیاتی نمودن نمونه های آزمایشگاهی تولید شده در فرودگاه و همچنین سازمان های مرتبط در استان البرز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-12 14:57

افزودن دیدگاه جدید