کد مطلب: 

182318

تخصیص طیف فرکانس برای سیستم پیگردی جهانی هواپیماها

در کنفرانس جهانی ارتباطات رادیوئی ۲۰۱۵ (WRC-۱۵) باند فرکانسی ۱۰۹۲/۳-۱۰۸۷/۷ مگاهرتز به سرویس متحرک ماهواره‌ای هوانوردی (زمین به فضا) برای دریافت بوسیله سیگنالهای ADS-B از فرستنده‌های هواپیما تخصیص یافت.
تخصیص طیف فرکانس برای سیستم پیگردی جهانی هواپیماها

به گزارش سیتنا، در کنفرانس WRC-۱۵ که در ژنو در حال برگزاری است کشورهای شرکت‌کننده در مورد تخصیص طیف فرکانس برای سیستم پیگردی جهانی هواپیماهای مسافربری توافق کردند. براساس این تصمیم، باند فرکانسی ۱۰۹۲/۳-۱۰۸۷/۷ مگاهرتز که در حال حاضر برای ارسال سیگنال‌های ADS-B از هواپیما به ایستگاههای زمینی در حوزه دید مستقیم رادیوئی استفاده می‌شود، در جهت زمین به فضا برای امکان مخابره از هواپیما به ماهواره اختصاص یافته است.
براساس این گزارش، این توافق در پی ناپدید شدن و تلفات پرواز MH۳۷۰ هواپیمائی مالزی با ۲۳۹ سرنشین در مارس ۲۰۱۴، که بحث‌های جهانی را در مورد پیگردی هواپیماها و ضرورت اقدام هماهنگ شده از سوی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دور (ITU) و سازمانهای مربوط را برانگیخت، حاصل شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از آنجا که استانداردها و اقدامات توصیه شده برای سیستمهائی که تعیین موقعیت و پیگردی هواپیماها را بکار می‌برند، به وسیله سازمان بین‌المللی هواپیمائی کشوری (ایکائو) ایجاد شده است، در کنفرانس WRC-۱۵ تاکید شد که معیار عملکرد برای دریافت سیگنال‌های ADS-B توسط ماهواره نیز بایستی از سوی ایکائو بررسی شود.
"هولین ژائو" دبیرکل ITU درباره تخصیص طیف فرکانس برای سیستم پیگردی جهانی هواپیماها اظهار داشت: در رسیدن به این توافق در کنفرانس WRC-۱۵، اتحادیه جهانی ارتباطات، به انتظارات جامعه جهانی درخصوص مسأله مهم پیگردی جهانی هواپیماها در موعد مقرر پاسخ داده و از هیچ کوششی در جهت اصلاح سیستم پیگردی جهانی هواپیماها برای هواپیماهای مسافربری دریغ نمی‌کند.
"فرانسیس رنسی" مدیر بخش ارتباطات رادیوئی ITU نیز گفت: تخصیص فرکانسها برای دریافت سیگنال‌های ADS-B از هواپیما بوسیله ایستگاههای فضائی، پیگردی به موقع هواپیما را در هر نقطه‌ای از جهان امکانپذیر می‌کند.
وی تاکید کرد: ما به همکاری خود با سازمان بین‌المللی هواپیمائی کشوری (ایکائو) و سایر سازمانهای بین‌المللی برای بالابردن ایمنی در آسمان ادامه خواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی سازمان هواپیمائی کشوری در جلسه ویژه خود در ماه ۲۰۱۴ که در مونترال کانادا در مورد پیگردی جهانی هواپیماها برگزار شد از ITU خواسته بود تخصیصهای طیف فرکانس مورد نیاز ماهواره‌ها برای پشتیبانی از نیازهای هوانوردی پدید آمده را انجام دهد. در اکتبر سال ۲۰۱۴ نیز اجلاس کنفرانس سران مختار ITU در بوسان کره جنوبی به WRC-۱۵ دستور داده بود موضوع پیگردی جهانی هواپیماها را در دستور کار خود بررسی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-24 17:32

افزودن دیدگاه جدید