کدخبر :724 پرینت
17 آبان 1390 - 07:46

هواوی فروش ادوات مرتبط با سانسور تلفن‌ همراه به ایرانسل را تکذیب کرد

متن خبر

بیزنس ویک نوشت: یک شرکت خدمات ارتباطاتی چینی فروش ادوات مرتبط با سانسور تلفن‌ همراه به ایران را تکذیب کرد.

به گزارش سیتنا به نقل از جوان آنلاین، شرکت «فناوری هواوی» با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که به شرکت ایرانسل که دومین شرکت خدمات تلفن همراه در ایران محسوب می‌شود، قطعات مرتبط با فناوری‌های ارتباطاتی و همچنین نرم افزار «انتقال اخبار از طریق تلفن همراه» را فروخته ولی در هیچ اقدامی که مرتبط با سانسور در ایران می‌شود، مشارکت نداشته است.

شرکت هواوی که بزرگ‌ترین شرکت چینی سازنده قطعات شبکه تلفن محسوب می‌شود در بیانیه خود تأکید کرده است که هیچ سرویس مرتبط با رصد یا فناوری‌های مربوط به فیلترینگ را برای ایران یا هیچ کشور دیگری فراهم نکرده است.

این شرکت که در شنزن چین مستقر است، گفته است که اخیراً خبرهای نادرست و اغوا کننده‌ای درباره فعالیت‌های تجاری آن در ایران منتشر شده است ولی به منابع این اخبار اشاره نکرد.

 

بلومبرگ و وال استریت ژورنال ماه قبل گزارش‌هایی منتشر و گفته بودند که مقام‌های ایرانی از فناوری‌های خریداری شده از شرکت‌های خارجی برای زیر نظر گرفتن مخالفانشان استفاده می‌کنند، ولی در بیانیه شرکت هواوی آمده است: «هواوی یک نرم افزار» انتقال اخبار از طریق تلفن همراه به شرکت ام.تی.ان ایرانسل فروخته ولی در هیچ زمینه‌ای از اطلاعاتی که در این نرم افزار استفاده می‌شود، دخالتی نداشته است. مهم‌تر اینکه ما (شرکت هواوی) هیچ فناوری‌ای که برای سانسور اخبار قابل استفاده باشد، در اختیار ایران قرار نداده‌ایم.

روزکان سخنگوی این شرکت نیز چندی قبل به شبکه بلومبرگ گفته بود ‌ هر قطعه‌ای که این شرکت می‌سازد و به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند، فقط برای استفاده‌های تجاری است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

ما ايرانيها ضرب المثل هاي خوبي داريم و الان اينجا بايد گفت: چوب رو كه برداري گربه دزده حساب كار مياد دستش! آقاي هواوي، چي شده تكذيبيه صادر ميكني؟ انكار نكن

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.