کدخبر :6037 پرینت
16 اسفند 1391 - 06:43

حجت الاسلام و المسلمین فیاضی: رایتل زمینه ساز مفاسد بسیاری است

متن خبر

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سؤالاتی درباره رایتل پاسخ داد و تاکید کرد: رایتل زمینه ساز مفاسد بسیاری است و ما خود نباید عامل و زمینه ساز این مفاسد و گناهان باشیم.

 

به گزارش سیتنا (citna.ir)، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا فیاضی از اعضای جامعه مدرسین و استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرگزاری رسا، به سؤالاتی درباره رایتل پاسخ داد.
سوال: با زمزمه راه اندازی اپراتور نسل سوم تلفن همراه، "رایتل"، در بین بسیاری از مردم و علما نگرانی هایی به وجود آمد؛ نظر شما در این باره چیست؟
زمانی پرفسور مولانا گفت که این رایانه قبل از اینکه عمومی شود ده سال بود که ما در آمریکا از آن استفاده می کردیم به این صورت که فقط در اختیار دانشمندان خودشان قرار داده بودند و عمومی نکرده بودند چون می دانستند این وسیله بسیار کارایی است و نمی خواستند دیگران از آن استفاده کنند تا وقتی که اینها برنامه ریزی کردند تا از طریق همین رایانه بیان و تبلیغات خودشان را انجام دهند و اهداف خودشان را پیاده کنند و مخارج زیادی کردند اینترنت را راه انداختند و رایانه را هم عمومی کردند تا از این طریق وارد خانواده های ما بشوند.
اما در مورد این وسائلی که موجب می شود عفت عمومی لکه دار شود و زمینه ای برای فحشا و منکر فراهم بشود این خیلی روشن است؛ برای حفظ استقلال، هویت دینی، هویت ملی خودمان، برای این که دشمن به اهداف خودش نرسد، دشمنی که چنگ و دندان تیز کرده تا منافع ما را به هر صورتی که ممکن باشد مورد تهاجم قرار بدهد، اگر به این نکته توجه کنیم باید خود مردم از آن پرهیز کنند.
منتهی از آنجایی که بسیاری از افراد توجه به این نکات و خیانت های دشمن ندارند و یا اگر هم دارند هوای نفس بر آنان غالب می شود جوان است و شهوت بر او غالب می شود و از این وسیله استفاده می کند دشمن هم میداند که از چه راهی وارد شود تا به اهدافش برسد.
اینجاست که کسانی که می دانند باید نهی از منکر کنند بر ایشان واجب است نهی از منکر کنند و کوتاهی در این امر موجب می شود که اشرار بر آدم مسلط شوند و در مرتبه بالا وظیفه مسئولین اجرایی کشور است که جلو آن را بگیرند و بی تفاوت نسبت به این مسائل نباشند.
در غیر این صورت باید این مسئولان را به مردم معرفی کنیم که اینها برای منافع خودشان احکام الهی را زیر پا می گذارند و در زمین دشمن بازی می کنند و اهداف دشمن را در این کشور تحقق می بخشند حالا در اینکه وظیفه داریم که نسبت به مردم گوشزد کنید که آقا ناموس ما، هویت ما، ملیت ما، استقلال ما در این است که در دام دشمن نیفتیم؛ دشمنی که با حمله نظامی نتوانست کاری بکند به خاطر مردان مردی که ایستادند و مقابله کردند و جان خود را و سلامت خودشان را در این راه دادند.
با تحریم اقتصادی هم که از اول انقلاب بوده کاری نتوانسته بکند ولی به این خیلی امیدوار است که از طریق کشیدن مردم به فساد اخلاق و فحشا زمینه را برای حضور خودش در این کشور فراهم کند این را باید دلسوزان، مومنین برای جوانهای ما تبیین کنند.
سوال: برخی اینطور می گویند که قبلا هم این طور مسائل بوده است همراه اول یا ایرانسل بوده است و این رایتل هم ادامه آن است ولی با امکانات بیشتر، نظر شما در این باره چیست؟
خب علت این است که اولا فائده ای ندارد چون ما با همان تلفن همراه نیازهای عقلایی مان برآورده می کردیم هرچند ممکن است برخی با آن سوء استفاده هم بکنند ولی اینکه تصویر طرف مقابل را ببینند این ضرورتی ندارد و از طرفی مضرات بسیار فراوانی می تواند برای جامعه به ویژه نسل جوان داشته باشد و زمینه مفاسد و گناهان را فراهم می کند.
سوال: نکته دیگری که مطرح می کنند این است که چون دولت جمهوری اسلامی رایتل را راه اندازی کرده، اگر مقام معظم رهبری مخالف باشند وارد می شوند و جلوی آن را می گیرند در واقع اینکه رهبری وارد نشدند معلوم می شود که موافق هستند؟
پاسخ این است که اولا مقام معظم رهبری خودشان صریحا فرموده اند هم به مسئولین و هم به جامعه مدرسین و هم علما که وظیفه خودشان را انجام بدهند و نمی توانند استناد کنند به اینکه رهبری چیزی نگفته است.
باید هر کسی نگاه کند وظیفه خودش چیست و همواره هم نمی‎شود گفت که من وظیفه شرعی خودم را انجام ندهم و محول کنم به مقام معظم رهبری؛ ما باید زمینه را برای اینکه مسئولان مان مجبور شوند به فرمایش آقا عمل کنند فراهم کنیم والا همانطور که می بینیم آقا فرمایشی را می فرمایند و آنها به بهانه های مختلف در مواقع اجرا تخلف می کنند و کار خودشان را می کنند لذا کسانی که احساس می کنند که این یک خطر است و باعث شیوع فحشا و منکر می شود باید وظیفه خودشان را انجام بدهند.
سوال: با توجه به اینکه مفاسد رایتل بیشتر از منافع آن است مراجع عظام تقلید فتوا دادند به اینکه راه اندازی رایتل جایز نیست در این بین گاهی گفته می شود مراجع اشتباه می کنند!
باید گفت اگر این است باید خدای متعال پیغمبر را نیز مبعوث نمی کرد چون پیغمبران وقتی آمدند روبرو شدند با آدمهایی که مستکبر بودند؛ قرآن می فرماید «و ما آمن معه الا قلیل» ولی خدای متعال بر اساس لطف و محبتی که دارد خدایی اش را باید انجام دهد یعنی باید پیغمبرش را بفرستد و حجت را بر مردم تمام کند. حالا یک عده نمی خوان و به اختیار خودشون پیرو هوای نفسشان می شوند و به گفته پیامبران توجه نمی کنند و با آنها مخالفت می کنند و با آنها می جنگند.
مثل اینکه در نهی از منکر ما وظیفه داریم در جایی که احتمال می دهیم موثر باشد تذکر دهیم ولو اینکه نود درصد هم می دانیم که نتیجه ندارد ولی وظیفه ما ساقط نمی شود لذا مراجع عظام تقلید وظیفه شرعی شان را انجام می دهند البته امیدوارهستند با توجه به جمعیت مومن متعهد به احکام این حرف هم پیش برود البته یک عده هم بوده اند که همیشه توجه نمیکردند ولی همه مردم اینگونه نیستند.
شما می بینید در ماه رمضان جمعیتی که روزه می گیرند و یا در ماه محرم به عزاداری و تعظیم شعائر دینی می پردازند، کم نیستند چطور بگوییم گوش نمی دهند، ما ملتی داریم که به انقلاب و ارزشهای دینی وفادارند ولو اینکه همیشه یک عده هم بودند که یا منافق بودند یا ضعیف الایمان بودند و این موجب نمی شود که مومنین در کارشان سست شوند؛ سستی موجب می شود که همان منافقین جری بشوند و دشمن امیدوار بشود و این ضرر بسیار بزرگی است که ما نباید زمینه این ضرر را فراهم کنیم.
انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

آقا جان موعقی که برادران چینی این سیستم هارا به ما انداختن کجا بودی ؟ حالا باید این همه سرمایه و کارمند و وکارنان را چه کرد ؟ چرا زمان طراحی به فکر نبودید؟

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.