کدخبر :5625 پرینت
20 بهمن 1391 - 11:25

برگزاری جشنواره استانی وبلاگ‌نویسی قرآنی

متن خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری جشنواره استانی وبلاگ‌نویسی قرآنی ویژه دهه فجر خبر داد.

به گزارش سیتنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، احمد همتی اظهار داشت: علاقه‌مندان به جشنواره استانی وبلاگ‌نویسی قرآنی می‌توانند تا 22 بهمن ماه جاری به سایت fars.saramd.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

وی افزود: موضوعات مختلف این جشنواره با عناوین جهاد نفس، حجاب و بیداری اسلامی است که عموم علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره و دریافت فراخوان به دفتر امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مراجعه کنند.

همتی تصریح کرد: تبیین اهمیت و گسترش فرهنگ وبلاگ‌نویسی در زمینه توسعه، تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم و همچنین ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده بهتر از خدمات آن‌لاین و جهت‌دهی به آن‌ها در راستای تولید محتوایی و تجمیع اطلاعات قرآنی در محیط‌های تحت وب، از جمله اهداف نخستین دوره مسابقات استانی وبلاگ‌نویسی قرآنی است.

این مسئول ابراز داشت: فراهم آوردن بستری مناسب برای شکوفایی استعدادهای جوانان در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های جدید در عرصه فعالیت‌های قرآنی با رویکرد یافتن راه‌های نو و جذاب برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و ایجاد بستر مناسب برای آموزش تخصصی جوانان علاقه‌مند برای فعالیت در زمینه وبلاگ‌نویسی از دیگر اهداف این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تاکید بر جهت‌دهی به فرهنگ وبلاگ‌نویسی اضافه کرد: وارد کردن مفاهیم دینی و قرآنی به فضای وبلاگ‌ها و افزایش ضریب نفوذ محتوایی قرآن در بستر اینترنت با استفاده از ابزارهای نو از طریق فن وبلاگ‌نویسی از اهداف دیگر این جشنواره است.

قرآن و پیامبران، معارف قرآن، گرافیک‌های قرآنی، کتابخانه قرآنی، قرآن و فرهنگ، نقاشی‌های قرآنی، نواها و نماهنگ‌های قرآنی، قرآن و اجتماع، قرآن و تربیت صحیح، داستان‌های قرآنی و قرآن و زندگی برخی از محورها و عناوینی بود که همتی برای این جشنواره برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه برخی از دیگر محورهای جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی را مترجمان و مفسران قرآن، خاطرات قرآنی، قرآن و طبیعت، قاریان و حافظان قرآن، اشعار قرآنی، قرآن و تاریخ، قرآن و حکومت اسلامی، قرآن در گفتار بزرگان، آموزش قرآن، امثال قرآنی، قرآن و عدالت اجتماعی، قرآن و عفاف و حجاب و دعاهای قرآنی برشمرد.

همتی موسسات و تشکل‌های قرآنی، تفسیر قرآن، قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام، آموزش‌های قرآنی، قرآن و کتب آسمانی، سیمای انسان در قرآن و قرآن و خانواده را محورهای دیگر این جشنواره ذکر کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.