کد مطلب: 

524

همه‌ی دولتی‌ها ملزم به ایجاد واحد سازمانی فاوا شدند

همه‌ی دولتی‌ها ملزم به ایجاد واحد سازمانی فاوا شدند

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری گفت: همه دستگاه ها و شرکت های دولتی موظف هستند واحد سازمانی جدیدی تحت عنوان واحد سازمانی فاوا (فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت) ایجاد کنند. 

 

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، احمد بزرگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش کلیدی که الکترونیکی کردن فرآیند ها و خدمات دولت در شفافیت و سلامت اداری می تواند ایفا کند ، تشکیل این واحدها ضروری است. 

 

وی بااشاره به ضرورت تحقق دولت الکترونیک، افزود: الکترونیکی کردن خدمات دولتی، علاوه بر کاهش هزینه های دولت ، موجب سرعت بخشیدن و تسهیل امور شده ،به همین منظور ایجاد واحد فناوری اطلاعات ، ارتباطات و امنیت به طور جدی در سازمانها دنبال می شود.

 

بزرگیان گفت: واحد سازمانی فاوا در وزارتخانه ها و سازمان های مستقل و معاونت های رئیس جمهور تحت نظر وزیر و یا رئیس سازمان و با استفاده از ظرفیت تشکیلاتی مرکز نوسازی و تحول اداری دستگاه تشکیل خواهد شد و عنوان مرکز یاد شده به مرکز فناوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری تبدیل خواهد شد.

 

وی افزود: در موسسات دولتی وابسته به وزارتخانه ها و سازمان های مستقل ، واحد فاوا با عنوان دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تحت نظر رئیس موسسه اداره خواهد شد . 

 

به گفته ی بزرگیان، در استانداری ها واحد فاوا تحت عنوان دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت و زیر نظر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تشکیل می شود ، همچنین در شرکت های دولتی مشمول اصل 44 قانون اساسی واحد متولی امور فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح دفتر و زیر نظر مدیر عامل سازماندهی خواهد شد.

 

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری در مورد وظایف مراکز و دفاتر فاوا گفت: برنامه ریزی به منظور تجهیز ، پشتیبانی ، نگهداری و استفاده بهینه از سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز ، پیش بینی آموزش های لازم در خصوص فناوری اطلاعات و امنیتی و افزایش مهارت های تخصصی کارکنان طراحی ایجاد و نگهداری جایگاه اینترنتی و اینترانتی دستگاه و مدیریت رفع نواقص و کاستی های سیستم های موجود بعنوان وظایف واحدهای فاوا پیش بینی شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-10-15 19:28

افزودن دیدگاه جدید