کد مطلب: 

5119

یاهو و گوگل به تبلیغ برای سایت‌های دانلود غیرقانونی متهم هستند؛ سکوت یاهو و تکذیب گوگل!

یاهو و گوگل به تبلیغ برای سایت‌های دانلود غیرقانونی متهم هستند؛ سکوت یاهو و تکذیب گوگل!

بر اساس تحقیقی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گوگل و یاهو دو نمونه از شرکت‌هایی هستند که به شیوه مستقیم و غیرمستقیم برای سایت‌های دانلود غیرقانونی آثار هنری تبلیغ می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، نتایج این تحقیق نشان می‎دهد که دو شرکت "گوگل" و "یاهو" به دزدی آثار هنری و موسیقی متهم هستند. همچنین برخی تبلیغات این دو شرکت که در صفحات موتور جست‌وجوگر یا سرویس ایمیل آنها ارائه می‌شود، لینک به سایت‌های دانلود غیرقانونی موزیک و فیلم است.

جاناتان تاپلین، مدیر لابراتور تحقیق و فناوری "آنبرگ" در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، با اعلام این خبر، تاکید کرد: «همه ما می‌دانیم تبلیغ برای نقض کپی‌رایت غیرقانونی است و با اهداف این شرکت‌های بزرگ که خود درگیر ده‌ها دعوای حقوقی با رقیان بر سر نقض حق کپی‌رایت هستند، کاملا در تضاد است».

یاهو هنوز درباره‌ی نتایج این گزارش تحقیقی موضع‌گیری نکرده است. مسوولان روابط عمومی گوگل در گفت‌وگو با وبسایت تخصصی فناوری "سی نت" با رد نتیجه‌ی گزارش، مدعی شدند که آنها هرگز برای سایتی تبلیغ نمی‌کنند که دانلود غیرقانونی را ترویج کند.

یکی از سخنگویان گوگل به این سایت، گفت: «تبلیغات آنلاین شیوه و سیستم پیچیده‌ای دارد. پیچیدگی این حوزه پژوهشگران را به این نتیجه‌ی نادرست رسانده است که ما برای نقض کپی‌رایت تبلیغ می‌کنیم. حضور تبلیغات و کدهای گوگل در هر وبسایتی به معنی این نیست که ما با آنها قرارداد تجاری و تبلیغاتی داریم و برای آنها تبلیغ می‌کنیم».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-01-06 18:41

افزودن دیدگاه جدید