کد مطلب: 

5064

دردسری جدید به نام سیم کارت‎های افغانی!

دردسری جدید به نام سیم کارت‎های افغانی!

مدتی است که واژه جدیدی در بین برخی دلالان بازار سیم کارت تلفن همراه  رواج یافته و آنها با استفاده از این نام درآمدهای زیادی را به جیب زده اند، اما نام این واژه جدید چیست و چه سوء استفاده هایی با این نام انجام می‎گیرد؟

به گزارش سیتنا، این سیم کارتها که اخیرا به وفور در حاشیه بازارهای تلفن همراه به فروش می رسد، متاسفانه به دلیل سهل انگاری یا سوء استفاده برخی نمایندگان فروش ایرانسل در اختیار دلالان قرار میگیرد و در بازار به سیم کارت افغانی مشهور شده است.

این دلال ها با استفاده از کوتاهی یا احیانا سوء استفاده برخی از نمایندگان فروش این شرکت، به دو روش اقدام به فروش این سیم کارت ها می کنند:

در روش اول که سیم کارت فعال و به نام هیچ شخصی نیست و قیمت آن 10 برابر قیمت اصلی سیم کارت است و سوءاستفاده کنندگان نیز با خرید این سیم کارت ها اقدام به مزاحمت برای دیگران و اخاذی دست می زنند.

روش دوم نیز که قیمت آن کمتر از سیم کارت اول است، سیم کارت به نام شخصی است که خود از صاحب امتیاز بودن آن خط بی خبر است و برخی جاعلان با هماهنگی با برخی از نمایندگان فروش با کپی کارت ملی یک شخصی سیم کارت را به نام میزنند که با این اقدام آنها تعداد زیادی از شهروندان در روزهای اخیر پایشان به کلانتری ها و دادسرها کشیده شده است ،در حالیکه خود هیچ خبری از به نام بودن سیم کارت به نام خود نداشتند .

در همین ارتباط رییس سازمان تنظیم مقررات گفته بود که به واسطه مشکلاتی که سیم‌کارت‌های بی نام و نشان می‌توانند به همراه داشته باشند، به معاونت نظارت دستور داده‌ایم که این موضوع را هر چه سریع‌تر بررسی و نتایج آن را ارایه دهند.

وی گفته بود سازمان رگولاتوری موظف است بر اساس قانون جلوی هر گونه تخلف در این زمینه را بگیرد و شهروندان شک نداشته باشند که ما در خصوص مزاحمت‌های تلفنی و معضلات اجتماعی که از طریق سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان رخ می‌دهد سکوت نخواهیم کرد.

محمد علی فرقانی در پاسخ به این سوال که قبلا نیز رگولاتوری در این زمینه به ایرانسل تذکراتی را داده بود، گفت:‌ پس از بررسی دقیق موضوع در صورت احراز این تخلف با دادن اخطار به ایرانسل و در صورت رفع نشدن ایرادات با استفاده از اهرم‌های نظارتی دیگر همچون جریمه و کاهش مدت زمان پروانه اقدام به برخورد با اپراتور خواهیم کرد و به زودی نتیجه بررسی‌های رگولاتوری در این زمینه مشخص و اعلام خواهد شد.

منبع: مشرق
در همین رابطه بخوانید: سیم‎کارت‎های دوقلوی ایرانسل صدای نمایندگان مجلس را هم درآورد!
 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-12-31 10:31

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
براي رفع اين مشکل بهتر نيست سايتي طراحي شود تا افراد شماره ملي خود را در آن وارد و از وجود شماره هايي از اين نوع خطوط مطلع گردند يعني چهار رقم آخر ذکر گردد
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید