کد مطلب: 

5037

سیم‎کارت‎های دوقلوی ایرانسل صدای نمایندگان مجلس را هم درآورد!

سیم‎کارت‎های دوقلوی ایرانسل صدای نمایندگان مجلس را هم درآورد!

شرکت ایرانسل بنا بر طرح سیم کارت‎های دوقلو، علاوه بر سیم کارتی که قطعا با مدارک ثبت شده فعال می نماید، یک عدد سیم کارت که معروف به قُل دوم می باشد را به مشتری هدیه می دهد.

 
به گزارش سیتنا به نقل از شبکه خبری صبح تهران، متاسفانه این سیم کارتهای دوم (هدیه) به چه دلیل نمی دانم؟! ولی به وفور در بازار یافت می گردد و باعث دردسر مردم شده، زیرا این سیم کارتهای فعال، به نام مالک اصلی است و هر مزاحمت تلفنی و سوء استفاده ای می تواند به نام آن شخص، انجام گیرد، بدون اینکه هیچ مرجعی برای جلوگیری از این مسئله، وجود داشته باشد زیرا شخص خاطی بدون دغدغه، از سیم کارت دوقلویی که به نام شخص دیگری است می تواند سوءاستفاده نموده و بعد براحتی سیم کارت را از بین ببرد. در این ارتباط با چند تن از نمایندگان خانه ملت به گفت و گو نشستیم که متن آن ذیلا از نظر خوانندگان می گذرد.
 
عضو هیات رئیسه مجلس: پیگیری شکایت‎ها بر اساس ثبت سیم کارت صورت می‎گیرد
 
سید شریف حسینی نماینده اهواز در این باره متذکر شد: بحثی که در ارتباط با سیم کارتهای همراه وجود دارد، (بدون در نظر گرفتن شرکت اپراتور)، که به نام شخص دیگری در بازار خرید و فروش می شود، اعم از مزاحمت‎های تلفنی و سوء استفاده های دیگری ممکن است اتفاق بیفتد که در این ارتباط پیگیری های قضایی نیز دچار مشکل شده است. 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: شکایت هایی که وارد دستگاه قضایی می شود، براساس ثبت سیم کارت، پیگیری می شود و کسانی که صاحب نام این نوع سیم کارتها هستند، دچار مشکل می شوند در حالی که به شخص خاطی، کاری ندارند. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن اضافه کرد: کمیسیون صنایع و معادن وظیفه دارد که در این باره، بررسی انجام دهد، تا هر کسی که می خواهد کارت هدیه خویش را خرید و فروش کند، حتی اگر هزینه ای نداشته باشد، باید جایی ثبت شود که شخص جدیدی که از آن سیم کارت استفاده می کند، مشخص باشد تا از این طریق بتوان پیگیر مشکلات آتی بود.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی: باید از فروش سیم کارت های هدیه جلوگیری شود
 
ارسلان فتحی پور رئیس کمسیسون اقتصادی مجلس با ذکر اینکه اگر سیم کارتهای فعال ایرانسل به نام شخص دیگر در مغازه ها به فروش برسد کار خلافی است، افزود: به عقیده من، باید از فروش سیم کارتهای هدیه فعال شده، جلوگیری شود و هویت دارنده هر سیم کارت نیز مشخص شود تا سوء استفاده ای صورت نگیرد.
فتحی پور در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر خلافی که در مورد این سیم کارتها صورت بگیرد، صاحب اصلی آن باید پاسخگو باشد، گفت: اگر نتوان صاحب اصلی این سیم کارت را پیدا کرد، شرکت باید پاسخگو باشد.
 
نماینده نور و محمودآباد: مخابرات جدی تر عمل نماید
 
عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد در این ارتباط به خبرنگار ما گفت: این مساله، ناامنی ایجاد می کند.
وی افزود: با توجه به اینکه سیم کارت و تلفن همراه، یک وسیله ارتباطی خوب است، ولی در عین حال یک شمشیر دو لبه نیز محسوب می گردد. اگر در هنگام خرید و فروش سیم کارت، مخابرات و شرکت ایرانسل، برنامه ریزی نداشته باشد، ممکن است فضا برای اختلافات خانوادگی نیز ایجاد گردد.
عضوکمیسیون برنامه و بودجه با تاکید براینکه مخابرات باید در این باره جدی تر برخورد کند، گفت: در خرید و فروش ابزار ارتباطی باید جدیت بیشتری صورت بگیرد، به طوری که از طرح جدید هدیه ایرانسل که طرح خوبی است و استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفته، باید پیشگیرانه عمل نمود.
 
نماینده زاهدان: موضوع سیم‎کارتهای هدیه را باید در کمیسیون امنیت ملی مطرح کنیم
 
سیدباقرحسینی عضو کمیسیون امنیت ملی گفت:متاسفانه عملکرد ایرانسل بدون حساب وکتاب است.اینکه قرار باشد هر فردی یک سیم کارت فعال به هر نام دیگریرا خریداری نماید، به لحاظ امنیتی می تواند مساله ساز باشد زیرا می تواند به عنوان یک ابزار مزاحمت در اختیار افراد قرارگیرد.
وی افزود: لازم است این شرکت تدبیر بیشتری نسبت به خرید و فروش سیم کارتهای اعتباری و هدیه های دوقلو، داشته باشد تا مشکلی بوجود نیاید.
حسینی درخاتمه خاطرنشان کرد: البته این موضوع را باید درکمیسیون امنیت ملی مطرح کنیم.
 
نماینده شهریار: نقاط ضعف ایرانسل باید رفع گردد
 
حسین گروسی نماینده شهریار خاطرنشان کرد: نقاط ضعفی که در شرکت ایرانسل وجود دارد باید رفع گردد. البته نباید کارهای مثبت این شرکت را نادیده بگیریم.
وی افزود: در مورد سیم کارتهایی که به نام شخص دیگر توسط افراد استفاده می شود، باید در کمیسیون پیگیری کنیم.
وی با ذکر این مطلب که در کشور باید از انحصاری بودن جلوگیری کنیم، گفت: به هر حال باید زیر ساختها، اصلاح گردد ولی رقابت را نباید از بین برد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-12-29 11:26

افزودن دیدگاه جدید