کد مطلب: 

504

افت 60 درصدی نرخ ترافیک گوگل پلاس!

افت 60 درصدی نرخ ترافیک گوگل پلاس!

مدتی بعد از عمومی شدن سرویس گوگل پلاس، بر طبق گزارش شرکت آنالیز داده Chitika نرخ ترافیک گوگل پلاس 60 درصد افت نمود و به نظر می‌رسد این سرویس در بازگشت و نگه داشتن کاربران در مقابل رقیب قدرتمند خود یعنی شبکه اجتماعی فیس بوک موفق نبوده است.

 

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا) به نقل از جام نیوز، همان طور که به خاطر دارید زمانی که شبکه اجتماعی گوگل پلاس بر روی وب فعالیت خود را آغاز نمود خبرهای مربوط به این سرویس در همه سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی پخش شد و بسیاری از کاربران مشتاق به تجربه سرویس جدید گوگل بودند.

در تاریخ 29 شهریور ماه نیز گوگل استفاده از این سرویس را بدون نیاز به دعوت نامه برای همگان عمومی کرد، اما مدتی بعد از عمومی شدن این سرویس بر طبق گزارش شرکت آنالیز داده Chitika نرخ ترافیک گوگل پلاس 60 درصد افت نمود.

 

آنچه که مسلم است گوگل پلاس قادر به جذب مردم به این سرویس بوده است اما چه چیزی باعث می‌شود که اشخاص استفاده از این سرویس را ادامه نمی‌دهند؟ Chitika بر این باور است که دلیل کاهش ترافیک این است که مردم هنوز از فیس بوک استفاده می‌کنند و این در حالی است که گوگل پلاس چیز به خصوصی به کاربران ارائه نمی‌دهد که فیس بوک دارای آن نباشد؛ علاوه بر این امکانات و خصوصیات گوگل پلاس، برتری چندانی نسبت به شبکه اجتماعی فیس بوک ندارد.

 

 

همچنین لازم به ذکر است که گوگل پلاس نه تنها باعث افت سرویس و ترافیک فیس بوک نشد؛ بلکه پس از مدتی از انتشار این شبکه، شاهد پیشرفت و اضافه شدن امکانات جدید به فیس بوک بودیم. با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که آیا گوگل پلاس همانند Google Buzz یک شبکه اجتماعی ناموفق از سوی گوگل است؟ یا با ارائه خدمات و امکانات بهتر به سرویس محبوبی تبدیل میشود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-10-14 05:39

افزودن دیدگاه جدید