کد مطلب: 

4963

تعرض به دختر ۱۵ساله بعد از اغفال اینترنتی

دختر 15ساله ای که بعد از دوستی اینترنتی با یک پسر از خانه فرار کرده بود توسط چهار جوان مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

به گزارش سیتنا، هفته پیش مرد میانسالی به دادسرای تبریز مراجعه کرد و با طرح شکایتی گفت: «دختر 15ساله ام به نام مینو برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شد اما هر چه منتظر ماندیم در موعد مقرر برنگشت و وقتی تحقیق کردیم فهمیدیم آن روز به مدرسه نرفته است، بعد از طریق دوستان مینو باخبر شدیم او از خانه فرار کرده است.» وقتی ماموران تحقیق در این خصوص را برعهده گرفتند از صمیمی ترین همکلاسی مینو برای بازگرداندن او به تبریز کمک گرفتند و از این دختر خواستند با وی قرار ملاقاتی ترتیب بدهد.

به این ترتیب دختر نوجوان در محل قرار بازداشت و وقتی مشخص شد وی در پی دوستی اینترنتی توسط یک پسر اغفال شده است، دوست اینترنتی او نیز دستگیر شد. ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند دختر 15ساله در مدت فرار از خانه توسط چهار جوان مورد آزار قرار گرفته است. در حال حاضر متهمان در بازداشت به سر می برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. این در حالی است که دو پرونده قضایی دیگر نیز که جرم در آنها با استفاده از فضای مجازی صورت گرفته به جریان افتاده است.

در یکی از این پرونده ها مرد کلاهبرداری که در اینترنت خود را به عنوان زن معرفی و از مردم اخاذی می کرد، دستگیر شد. این پرونده با شکایت یکی از مالباختگان به جریان افتاد و طی تحقیقات مقدماتی انجام شده از شاکی مشخص شد او با زنی در یکی از سایت های اجتماعی آشنا شده بود و آن زن پس از مدتی از طریق تبادل پیام و تماس تلفنی، اعتماد شاکی را جلب و ادعا کرد به پول نیاز دارد و با این شیوه از طریق عابربانک از شاکی پول دریافت کرد و متعهد شد پس از مدتی آن را باز گرداند اما پس از گرفتن پول دیگر جواب پیام ها و تلفن شاکی را نداد.

کارشناسان پلیس فتا بعد از اطلاع از این جزییات طی بررسی های فنی و تخصصی متوجه جعلی بودن عکس متهم شدند و فهمیدند فرد اخاذ مردی است که خود را به عنوان خانم معرفی و حتی در مکالمات تلفنی نیز با صدای زنانه صحبت می کند. این متهم در نهایت شناسایی و بازداشت شد و به کلاهبرداری از مردان اعتراف کرد. در همین حال رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگیری دانشجوی جوانی خبر داد که به علت انتقام گیری از استادش عکس های شخصی وی را در فیس بوک منتشر کرده بود.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان با بیان اینکه در 26 فروردین سال جاری پرونده ای تحت عنوان هتک حیثیت برای رسیدگی به پلیس فتای البرز سپرده شد، گفت: شاکی پرونده که استاد دانشگاه است، عنوان کرد عکس های شخصی همسر و فرزندش با عناوین غیراخلاقی توسط فرد یا افرادی ناشناس در محیط اینترنت منتشر شده است. وی افزود: کارآگاهان با بررسی اظهارات شاکی دریافتند شاکی عکس های شخصی و خانوادگی اش را در لپ تاپ خود نگهداری می کرد.

تحقیقات کارآگاهان برای بررسی فنی از کامپیوتر آغاز و معلوم شد این استاد دانشگاه لپ تاپ خود را برای تدریس به دانشگاه و سر کلاس می برد. کاکوان در ادامه گفت:  ماموران پلیس فتا در بررسی های نامحسوس به یکی از دانشجویان به نام «سامان» مشکوک شدند و این دانشجوی 21ساله را دستگیر و عکس های خانوادگی شاکی را در کامپیوتر شخصی این فرد پیدا کردند.

کاکوان با بیان اینکه این دانشجو اعتراف کرد، عکس های خانوادگی این استاد را با عناوین غیراخلاقی در فضای مجازی منتشر کرده است، گفت: این دانشجو عنوان کرد هنگامی که استاد لپ تاپ شخصی خود را برای تدریس سر کلاس آورده و سرگرم تدریس بود در فرصتی مناسب تمام اطلاعات وی را کپی کرد. وی افزود: سامان در ادامه اعترافات خود گفت پس از دستیابی به عکس های خانوادگی استاد از آنجایی که این فرد در دادن نمره به او و همچنین در تدریس به این دانشجو سختگیری می کرد، سامان نیز برای لجاجت اقدام به منتشرکردن عکس های خانوادگی این استاد کرد.

کاکوان با اشاره به این پرونده در هشداری گفت: بار دیگر به کاربران توصیه می کنم تصاویر شخصی خود را در کامپیوتر، تلفن همراه و لپ تاپ ذخیره نکنند چرا که این وسایل محل مناسبی برای نگهداری عکس های شخصی و حتی مدارک شخصی نیست.
منبع:لحظه آنلاین

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-12-21 15:56

دیدگاه‌ها

تصویر mgolchini88@gmail.com
ممنون از اینکه اینطور مسائل را به جوانان نشان میدید
ارسال شده توسط mgolchini88@gmail.com در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید