کد مطلب: 

4810

تلاش برای واگذاری کنترل اینترنت به اتحادیه‎ی جهانی ارتباطات

تلاش برای واگذاری کنترل اینترنت به اتحادیه‎ی جهانی ارتباطات

همزمان با برگزاری نشستی در امارات متحده عربی، تلاش‎ها برای واگذاری کنترل شبکه‎ی جهانی اینترنت به hتحادیه‎ی بین‌‌المللی ارتباطات سازمان ملل آغاز شده است.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، قرار است نمایندگان ۱۹۳ کشور عضو اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) در دبی، یک پیمان‌نامه بین‌المللی ارتباطات راه دور را بازبینی کنند.

 

لازم به ذکر است این مقررات که موضوع اینترنت را پوشش نمی‌دهد، از سال 1988 بازنگری نشده است. کشورهایی مانند روسیه و چین بر این عقیده هستند که پس از بازنگری مقررات بین‌المللی مخابرات، ITU باید بر بسیاری از کارکردهای اینترنت کنترل داشته باشد. در مقابل آمریکا، اتحادیه‎ی اروپا و بعضی شرکت‌های بزرگ اینترنتی، مثل گوگل ضمن مخالفت با این مساله، اعلام کرده‎اند که اتحادیه‎ی بین‌‌المللی ارتباطات سازمان ملل، مرکز مناسبی برای مدیریت و کنترل بر اینترنت نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-12-06 19:52

دیدگاه‌ها

تصویر بی‌نام
سلام، آیا از ایران نماینده‌ای در این نشت حضور داره؟ قطعاً باید کنترل اینترنت به اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات سپرده بشه و کشورهای عضو اون در مدیریت اینترنت نقش داشته باشند. به خصوص جمهوری اسلامی ایران در این زمینه میتونه نقش بسیار موثر و پر رنگی داشته باشه. اگه اینترنت جزء ارتباطات نیست، پس جزء چیه؟! آمریکا با یه پروژه‌ی نظامی اینترنت را اختراع کرد، بعد برای استفاده‌ی همه‌ی مردم دنیا همگانی شد، حالا چه دلیل منطقی‌ای وجود داره که بخواد با مدیریت اینترنت توسط یه سازمان بین المللی مخالفت کنه و بگه صلاحیت ندرند؟! همه‌ی ما میدونیم که موضوع این نیست و دلایل دیگه‌ای داره.
ارسال شده توسط بی‌نام در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید