کد مطلب: 

4683

5 زشت ترین محصولات اپل+ تصاویر

خطوط براق آلومینیومی، شیشه‌های شفاف و لبه های گرد، اینها مشخصه‌های بارز در اکثر محصولات اپل هستند،

به گزارش سیتنا، شاید همه ما اپل را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه طراحی محصولات به شمار آوریم، زیرا این شرکت توانسته در سال‌های اخیر با ارائه گجت‌هایی زیبا چه در زمینه طراحی خارجی و چه در زمینه طراحی داخلی مانند رابط کاربری، چشمان هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند. اما امروز ما به معرفی اجمالی 5 محصول از زشت‌ترین محصولات اپل می پردازیم که شاید حتی هر یک از آنها به نوعی یک گاف در حوزه طراحی نیز به شمار آیند.

احتمالا باورتان نمی‌شود این محصولات توسط همان شرکتی که آیفون و آپید را تولید می‌کند، طراحی و تولید شده‌اند.

 

1. MessagePad 2100

عمر باطری 30 ساعته، ولی بدون قابلیت اتصال به کامپیوتر چه دردی از کاربر دوا خواهد کرد؟!

در دورانی نه چندان دور زمانی که هنوز گوشی‌های هوشمند ابداع نشده بودند، مردم برای انجام برخی از امور خود مجبور به استفاده از یک گجت دستی قابل حمل با نام "Organizer" بودند. مهمترین و کاربردی‌ترین محصولات این چنینی در آن زمان PalmPilot و MessagePad 2100 بودند که شاید تنها به جای یک دفترچه یادداشت و به عنوان یک کالای لوکس مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما از این ها که بگذریم از هر جنبه‌ای به این جعبه ساده اپل نگاه کنیم، نمی‌توانیم چیز امیدوار کننده‌ای در آن ببینیم، جعبه‌ای که در زمان پیدایش ویدئو 11 ساله بود و دیگر از آن حرفی به میان نیامد!

 

2. eMate 300

بازار هدف اصلی این محصول اپل، دانش آموزان بودند. eMate 300 یک کامپیوتر قابل حمل بود که با سیستم عامل نیوتون کار می‌کرد و به دلیل قابل حمل بودن، قیمت پایین، بدنه پلاستیکی نرم و همچنین 28 ساعت عمر باطری گجت بدی به شمار نمی‌رفت. اما متاسفانه این لپ تاپ در سال 1998 به فراموشی سپرده شد و دیگر مورد توجه کسی قرار نگرفت الا خود اپل. بلی اپل با الهام گرفتن از طرح اولیه این لپ‌تاپ اولین iBook خود را روانه بازار کرد، گجتی که سومین مورد از لیست 5 گانه ماست.

 

3. iBook

رنگ‌های برجسته شده و بدنه نرم پلاستیکی به همراه یک دسته پلاستیکی که نوعی رابط کاربری نیز به شمار می رفت، iBook را تا حدودی قابل تامل و حتی قابل تحمل می‌ساخت. اما مشخصات سخت افزاری و وزن نامطلوب آن در مقایسه با PowerBook، این گجت را در همان سال‌های اولیه از کورس رقابت خارج کرد.

با این حال بسیاری ارائه iBook را یک موفقیت تبلیغاتی برای اپل می‌دانند که البته بعدها با الهام گرفتن از آن گجت‌های جدیدی ساخته‌ شدند که واقعا موفقیتی بزرگ به‌شمار می‌رفتند.

 

4. The iMac G3

تصویر بالا اولین نسل از کامپیوترهای iMac را به دنیا ارائه می‌کرد که همانند iMacهای امروزی گران قیمت و کاربردی‌ بود. این گجت نیز همانند سایر گجت‌های هم دسته‌اش در اوج دوران شکوفایی ابداعات اپل وارد بازار شد، ولی خوب به دلیل پیشرفت سریع صنعت رایانه و فناوری‌های هم رده iMac G3 نیز به همان سرعت به تاریخ پیوست. شاید این محصول در زمان خود یک موفقیت به شمار می رفت اما از نگاه کاربران امروزی چیزی جز یک جعبه‌ی پف کرده و زشت پلاستیکی نیست!

 

5. iPod U2 Special Edition

خوب بهتر نیست یک محصول از گجت‌های هزاره سوم اپل را نیز در این لیست قرار دهیم؟ بلی iPod U2 Special Edition یکی از محصولات اپل با طراحی نسبتا بد است که در سال 2004 وارد بازار شد و هدف آن ارائه تعریفی بهتر برای صنعت موسیقی یا حتی جذب مشتری برای سرویس iTunes بود. اما شما نباید از دیدن شکل و شمایل کلی این محصول رنجیده و ناامید شوید زیرا این آیپاد راه را برای ارائه محصولات آتی اپل در حوزه موسیقی بازکرد و به نوعی یک پیشرو برای اپل به‌شمار می‌رفت.

منبع: زومیت 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-11-19 10:44

دیدگاه‌ها

تصویر مهرنوش خانوم
به نظرم اگه تيتر اين خبر اين بود: محصولاتي كه سرنوشت كمپاني اپل را رقم زد..بهتر بود.. إز لحاظ جامعه شناسي البته فرمودم.. چون اپل پيش مردم محبوب است و خود به خود باعث ميشود كه مردم وقتي اين تيتر بخونن، احساس كنند شما هم مثل اونا فكر مي كنيد و به سايتتون علاقمند بشن
ارسال شده توسط مهرنوش خانوم در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید