کد مطلب: 

4486

معاون اول رییس جمهور: کارت هوشمند ملی کلیدی برای ورود به دنیای «دولت الکترونیک» است

معاون اول رییس جمهور: کارت هوشمند ملی کلیدی برای ورود به دنیای «دولت الکترونیک» است

معاون اول رییس جمهور طراحی و اجرای طرح کارت هوشمند ملی را کاری بزرگ و ارزشمند دانست و با اشاره به اعتبار مورد نیاز این طرح، گفت: دولت از این طرح حمایت کرده و در جهت رفع مشکل تامین اعتبارات آن تلاش خواهد کرد.

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، محمدرضا رحیمی ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از کارت هوشمند ملی که با حضور وزیر کشور، شماری از مسوولین و خانواده شهید فهمیده برگزار شد، از دست اندرکاران این طرح بزرگ قدردانی کرد و گفت: سازمان ثبت احوال نامی آشنا برای مردم و یکی از قدیمی ترین سازمانها و ادارات کشور است همه مردم بواسطه دریافت شناسنامه و دیگر امور مربوطه، با این سازمان سر و کار داشته اند.

معاون اول رییس جمهور یکی از مهمترین مزایای کارت هوشمند ملی را شفاف سازی امور دانست و گفت: این کارت با شناسنامه و کارت ملی فعلی تفاوتهای آشکاری دارد و امکانات الکترونیکی قرار گرفته در این سند هوشمند می تواند نقش موثری در شناسایی دقیق افراد، جلوگیری از فساد، جعل و سوء استفاده داشته باشد.

وی افزود: کارت هوشمند ملی انجام بسیاری از کارها را برای مردم آسان می کند و برای دستگاه های امنیتی و نظارتی نیز کمک شایانی در امر شناسایی تخلفات خواهد بود.

رحیمی کارت هوشمند ملی را کلیدی برای ورود دنیای «دولت الکترونیک» خواند و افزود: اگر این شفاف سازی در تمامی بخش ها بخصوص در بخش فعالیت های اقتصادی و بانکی فراگیر شود، تخلفات و سوء استفاده های بانکی و اقتصادی به میزان قابل ملاحظه ای در کشور کاهش می یابد.

معاون اول رییس جمهور همچنین شفاف شدن امور را گامی در جهت شناسایی و جلوگیری از سوء استفاده افرادی دانست که از طریق نفوذ و برخی ارتباطات، امکانات و تسهیلات دولتی را به شکل غیرعادلانه بدست می آورند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور خانواده شهید فهمیده در این مراسم، یاد و خاطره آن شهید بزرگوار را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد همگان قدر راهی که شهداء پیمودند را درک کرده و مسیر آنها را ادامه دهند.

گفتنی است در این مراسم معاون اول رییس جمهور، شماری از تلاشگران و دست اندرکاران طرح کارت هوشمند ملی را با اهداء لوح سپاس مورد تقدیر قرار داد.
انتهای پیام

http://www.citna.ir

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-31 17:12

افزودن دیدگاه جدید