کد مطلب: 

3968

افشای استفاده‎ی ایران از مایکروفر برای ارسال پارازیت‎های ماهواره‎ای!

افشای استفاده‎ی ایران از مایکروفر برای ارسال پارازیت‎های ماهواره‎ای!

برای ایجاد اختلال در دریافت امواج مواهواره ای میزان تشعشع برابر با 9 تا 100 MHZ محاسبه می شود؛ این در حالی است که طبق استانداردهای مرکز جهانی محافظت در برابر تشعشع محدوده مجاز فرکانس امواج غیریونیزان ماهواره ای، حد مجاز دریافت تشعشع در محدوده GHz 300- 0 عادی تعیین شده است و دریافت تشعشع تا این میزان طبق مطالعات فعلی برای سلامتی انسان در دراز مدت خطرآفرین تشخیص داده نشده است.

 

به گزارش سیتنا، از امواج الکترومغناطیسی که با هدف از بین بردن و ایجاد اختلال در شبکه‌های ماهواره ای فرستاده می شوند به عنوان پارازیت ماهواره ای تعبیر می‎شود. این امواج معمولاً کوتاه برد هستند و با فرکانسهای مشابه شبکه‌های هدف موجب اختلال و جایگزینی در امواج اصلی می شوند که البته از 22 خرداد 1388 به بعد، مسئله ارسال پارازیت در ایران بر امواج برخی شبکه های ماهواره ای برای بعضی از رسانه‌های معاند با نظام،اهمیت زیادی پیدا کرده است.

 

در کشور ما سازمان انرژی اتمی به عنوان مرکز تعیین میزان تششعات موجود در شهرها و ارائه استانداردهای ملی در قانون تعریف شده است اما ظاهرا وزارت بهداشت متولی کنترل تغییرات، اعلام هشدار و پاسخگویی به مخاطرات و مناقشات است. متاسفانه ناهماهنگی های زیادی در این حوزه دیده می شود به نحوی که در برابر افزایش هشدارهای شبکه بی بی سی فارسی که با بودجه وزارت خارجه انگلستان ادار می شود، عده ای درگیر شایعات شدند و ضمن بازخواست از وزیر اطلاعات و وزیر بهداشت تلاش کردند که راهی برای حل مناقشه بیابند اما ناخواسته در دام شایعات و بازی دشمن گرفتار شدند. همچنین  به دنبال عدماتخاذ موضعی واحد میان مسئولین وزارت بهداشت ناهماهنگی های بروز کرده در مقاطع مختلف موجبات سوء استفاده شایعه سازان را فراهم کرد.

 

ناگفته نماند طبق تحقیقات متعدد انجام شده در سطح جهان، تاکنون عوارض قابل ملاحظه‌ی تکرار پذیری که وابسته به اختلالات امواج رادیویی – نه میزان تششعات یونیزان و غیر یونیزان- باشد در مراکز تحقیقی معتبر ثبت نشده است که اگر چنین اتفاقی سابقه علمی داشت، مطمئنا تاکنون بارها با استناد به آنها قوانینی بر ضد دولت های مطرحی مثل چین، رژیم اشغالگر قدس، کره جنوبی، کره شمالی، آمریکا، لیبی، انگلستان و ... که همگی در موارد و مقاطعی از تاریخ گذشته و حال، ارسال پارازیت بر امواج ناخواسته را در دستور کار قرار داده اند، تصویب می شد.

  

 

در این رابطه جواد محمدی  متخصص ایمونولوژی در باره تاثیرات پارازیت و شایعات مربوط به آن گفته است: امواج ماهواره‌ای و پارازیت هیچ‌گونه تأثیری بر بدن انسان ندارد و در منابع معتبر علمی، مطلبی که ثابت کند پارازیت و امواج ماهواره‌ای تأثیری بر بدن انسان داشته باشد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امواج الکترومغناطیسی و موبایل یکسری بیماری‌ها ایجاد می‌کند، بیان داشت: امواج ماهواره‌ای هیچ‌گونه تأثیری بر روی بدن انسان ندارد.

این متخصص با بیان اینکه اظهار نظر درباره اینگونه مباحث بدون منبع علمی معتبر موجب ایجاد نگرانی در بین مردم می‌شود، بیان داشت: در 50 سال اخیر هیچ‌گونه موردی مبنی بر تأثیر امواج ماهواره‌ای و پارازیت بر بدن انسان نداشته‌ایم.

 

به طور کلی دامنه فرکانس امواج ماهواره های تلوزیونی 9-100 KHz است. برای ایجاد اختلال در این محدوده دو راه وجود دارد؛  پارازیت نوع اول پارازیتی است که روی فرستنده ارسال می شود و تاثیری بر جامعه هدف ندارد.

 

اما نوع دوم، پارازیت های محلی هستند که به آن پارازیت های افقی نیز گفته می شود. این امواج توسط دستگاه های فرستنده  مایکروویو که بر روی دکل ها و مناطق مرتفع و بلند نصب می شوند، ارسال می شود. این دستگاه ها با فرکانس متغیری که با توجه به دامنه شبکه مورد نظر ایجاد می کنند، بر روی گیرنده های ماهواره اثر می گذارند و مستقیما دریافت سیگنال توسط گیرنده ها را مختل می کنند. به طور معمول برای ایجاد اختلال در دریافت یک فرکانس خاص یا یک محدوده، باید قدرت امواج ارسالی افقی - با توجه به خواست کاربر- برابر یا بیشتر از دامنه اولیه باشد. پس حتی اگر طبق شایعات موجود فرکانس دستگاه جمر یا پارازیت ساز هزار برابر دامنه ذکر شده باشد – فارغ از غیر منطقی بودن موضوع- میزان تشعشع برابر با 9 تا 100 MHZ محاسبه می شود.

 

طبق استانداردهای مرکز جهانی محافظت در برابر تشعشع که هر ساله در گزارش سالیانه خود محدوده مجاز فرکانس امواج غیریونیزان اعم از آنتن های موبایل، آنتن های تلوزیونی و ماهواره ای، سیستم های اختلال امواج و حتی میزان تشعشع دریافتی از خورشید در هر منطقه را تعیین می کند، حد مجاز دریافت تشعشع در محدوده GHz  300- 0، عادی تعیین شده است. به واقع اینکه دریافت تشعشع تا میزان تعیین شده، طبق مطالعات فعلی؛ برای سلامتی انسان در دراز مدت خطرآفرین تشخیص داده نشده است.

 

البته ناگفته نماند بر اساس تحقیقات انجام شده بر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی از سال 98 تا 2002 و تحقیقات وسیع انجام شده در استرالیا از سال 2000 تا 2008  و برآیند نتایج سایر مقالات علمی معتبر نیز؛ بروز علائم اختلالات  ژنتیکی ناشی از جهش های کروموزومی و ژنی در میان افرادی که در معرض تشعشع بیش از 300 گیگاهرتز بیشتر از 4 سال زندگی کرده اند، تفاوت چشمگیری با گروه های شاهد نشان نداده  است.

 

لازم به ذکر است که میزان دریافت تشعشع ناشی از انواع ابزارها و وسایل ایجاد کننده امواج از جمله موبایل؛ فرستنده های امواج و تقویت کننده ها موج های رادیویی و تلوزیونی، دیش های ماهواره، دکل های برق فشار قوی و حتی مترو و یا نور آفتاب خصوصا در کشوری مثل استرالیا با توجه به صدمات لایه اوزون؛ بحث هایی جهانی هستند و سال هاست که دانشمندان در حال تحقیق حول محور های مختلف این موضوع هستند.

 

در این شرایط، ایجاد حساسیت بسیار زیاد در کشور ما مسلما به علت سودجویی های سیاسی و حتی تجاری کشورهای بیگانه است. شبکه های تلوزیونی و رادیویی بیگانه فارسی  زبان که از حمایت دولت های متبوع‌شان برخوردار هستند، با هدف گذاری های دقیق و برنامه ریزی درازمدت برای ایجاد تغییرات فرهنگی و سیاسی از پیش تعیین شده متولد می شوند و انتظار این است که با بهره گیری از قوانین ثبت شده جهانی موفق به حضوری ماندگار در جامعه هدف شوند. پس مبارزه با این نفوذ نرم قطعا تبعاتی دارد که ساده ترین آنها ایجاد شایعه در میان اقشار متعین و ایجاد بدبینی نسبت به دولت کشورهای هدف است.

 

اما برای آن دسته از افرادی که فکر می کنند امواج پارازیت ارسالی برای مقابله با ماهواره‌ها مشابه امواج مورد استفاده در مایکروفر‌های جوجه سرخ کن است، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را هم بخوانند تا خدایی ناکرده فکر نکنند اگر در خانه مایکروویو دارند؛ با توجه به فاصله کم‌شان از این دستگاه، سلول‌های بدن‌شان احتمال دارد دچار آسیب شود.

 

مایکروفر‌ها چگونه کار می‌کنند؟

در این اجاق‌ها، غذا به کمک اشعه مایکروویو پخته می‌شود. بیشتر مایکروفرهای خانگی با طول موج ۲۴۵۰ مگاهرتز در حالت موج پیوسته کار می‌کنند. اجاق‌های بزرگ‌تر که در صنعت استفاده می‌شوند، گاهی با ۹۱۵ مگا هرتز کار می‌کنند. اشعه مایکروویو باعث می‌شود غذای درون اجاق گرم شود. گرما وقتی ایجاد می‌شود که مولکول‌های آب درون ماده غذایی با جذب اشعه مایکروویو با سرعتی بسیار بالا شروع به جنبش و لرزیدن می‌کنند. حرکت مولکول‌ها باعث ایجاد اصطکاک و در نتیجه تولید گرما شود. این حرارت باعث پختن یا گرم کردن غذا می‌شود.

آیا با مایکروویو فقط غذا می‌پزند؟

این امواج معمولا برای ارتباطات ماهواره‌ای، تلفن همراه، رادار، کمک به راه‌یابی در آسمان و دریا به‌کار می‌رود. استفاده دیگر آن جهت گرم کردن در صنایع و درمان حرارتی در دیاترمی است.

 

تاثیرات اشعه مایکروویو به‌روی سلامت چیست؟

تاکنون مقالات زیادی راجع به تاثیرات بیولوژیکی اشعه مایکروویو منتشر شده است. به‌طور کلی، اگر در معرض مقدار زیادی اشعه مایکروویو قرار بگیرید، موجب از دست دادن مقدار زیادی انرژی می‌شود. نقاط حساس بدن مثل چشم‌ها و مغز نمی‌توانند از شر گرمای ایجاد شده توسط این اشعه‌ها خلاص شوند. اما اگر مقدار اشعه کم باشد، یعنی در همان اندازه خانگی، آسیبی به این نقاط نمی‌رسد. برخی آسیب‌های بیولوژیکی را نیز نمی‌توان به گرمای ایجاد شده توسط این اشعه‌ها ربط داد. افرادی که طولانی مدت در معرض مقدار زیاد این اشعه بوده‌اند، مشکلاتی نظیر سردرد، خستگی چشم، خستگی عمومی و اختلالات خواب ایجاد می‌کند. این تاثیرات به‌دلیل تقابل میدان اشعه مایکروویو با سیستم مرکزی اعصاب بدن به‌وجود می‌آیند. برخی از این آسیب‌ها به‌خاطر گرمای شدید ایجاد شده توسط اشعه نیست. ممکن است این آسیب‌ها به‌دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مقدار کم این اشعه هم باشد. البته هنوز شواهد علمی دال‌بر تاثیر مستقیم اشعه مایکروویو و ایجاد این مشکلات به دست نیامده است.

منبع: بولتن نیوز

http://www.citna.ir

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-09-16 13:43

دیدگاه‌ها

تصویر مهدی باقری
با سلام اشعه های مایکرو تاثیر زیادی بر آب و هوا دارند .زیرا باعث گرم شدن نابجای ابرها ودر نتیجه حرکت سریع آنهاودر نهایت تشکیل طوفان می گردند.
ارسال شده توسط مهدی باقری در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید