کد مطلب: 

3786

پرده‌برداری از تلویزیونی که با چشم کنترل می‌شود

پرده‌برداری از تلویزیونی که با چشم کنترل می‌شود

در حال حاضر، برخی تلویزیون های هوشمند امکان کنترل کردن تلویزیون از راه حرکت دست یا صحبت کردن را ارائه کرده اند؛ اما در نمایشگاه ایفای برلین، از تلویزیونی که با چشم کنترل می شود، پرده برداری شد.

به گزارش سیتنا، "تلویزیون خیره‌ای هایر" از فناوری شرکت توبی استفاده می کند. این شرکت سوئدی مدتی است که در زمینه توسعه فناوری ردیابی چشمی برای کاربران کامپیوتر فعالیت می کند.

کاربران تلویزیون با خیره شدن به بالا یا پایین صفحه، بخش "تعامل با کاربر" را فعال می کنند. سپس کاربر می تواند صرفا با نگاه کردن به آیکن هایی که روی نمایشگر ظاهر می شوند، میزان صدا را کنترل کند، کانال عوض کند یا کارهای مشابه دیگر را انجام بدهد.

 

به گزارش بی بی سی، این فناوری هنوز در مرحله مقدماتی و ساخت نمونه های آزمایشی است و در طول کار، ممکن است دچار اشتباه بشود، ولی این قابلیت را دارد که جایگزین دستگاه های سنتی کنترل از راه دور تلویزیون ها بشود.

در مرحله آزمایشی، حسگر اصلی فناوری توبی، داخل تلویزیون نصب نمی شود، بلکه بین مخاطب و نمایشگر قرار می گیرد و حرکت چشم شخص را بررسی می کند.

این حسگر با دنبال کردن نگاه و پلک زدن ها، به کاربر اجازه می دهد که به چیزی اشاره کند، تصویر را نزدیک بیاورد، شبکه‌ای را انتخاب کند و بین منوها و امکانات دیگر تلویزیون حرکت کند.

این دستگاه باید پیش از استفاده برای هر کاربر جداگانه تنظیم شود و در صورت استفاده کاربر از عینک، دقت کمی خواهد داشت.

شرکت توبی در ابتدا این برنامه را در جهت کمک به معلولان برای استفاده از کامپیوتر طراحی کرد.

حسگرها و نرم افزارهای این شرکت اکنون هزاران پوند قیمت دارند که این موضوع باعث می شود با رسیدن به تولید انبوه هنوز فاصله داشته باشند.

در ماه های اخیر، این شرکت طرح های تازه ای را برای سامانه های کنترل اتومبیل، نمایشگرهای اتاق های عمل جراحی و بازی های ویدئویی هم ارائه کرده است.

توبی می گوید که امیدوار است که نخستین محصول خود را تا سال ۲۰۱۳ برای عرضه به بازار مصرف، ارائه دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-09-02 18:55

افزودن دیدگاه جدید