کدخبر :3696 پرینت
05 شهریور 1391 - 21:52

ژنرال امریکایی: سلاح‌های سایبری بخش مهمی از ابزار جنگی ما در افغانستان بوده است

متن خبر

یک ژنرال امریکایی می‌گوید، ارتش این کشور علیه کسانی که آن‌ها را در افغانستان دشمن قلمداد می‌کند، حملات سایبری ترتیب داده است.

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، "ریچارد میلز" ژنرال نیروی دریایی ارتش امریکا هفته گذشته در جریان کنفرانسی در بالتیمور دست به این اعتراف کم نظیر زد.

میلز از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ فرمانده نیروهای تحت امر امریکا در جنوب غربی افغانستان بوده است.

وی در جریان کنفرانس مذکور، شرح داد که چگونه فرماندهان امریکایی سلاح‌های سایبری را بخش مهمی از ابزار جنگی خود قلمداد می‌کنند.

این ژنرال امریکایی گفت: «من می‌توانم به عنوان فرمانده‌ای در افغانستان در سال ۲۰۱۰ این را به شما بگویم که قادر بودم از عملیات سایبری با اثرگذاری زیادی علیه دشمنان استفاده کنم.»

وی افزود: «من می‌توانستم وارد شبکه‌های وی (دشمن) شوم، مرکز فرمان و کنترل او را آلوده کنم و در واقع از خود در مقابل تجاوزهای مداوم وی برای ورود به شبکه و اثرگذاری روی عملیات دفاع کنم.»

بر پایه این گزارش، مقامات پنتاگون تا کنون در مورد اظهارات میلز اظهار نظر نکرده‌اند. کشور امریکا متهم به ترتیب دادن حملات سایبری در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا است.

دیوید سنگر، گزارش‌گر نیویورک تایمز در کتاب اخیر خود شرح می‌دهد که چگونه باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا دستور موجی از حملات الکتریکی را به منظور خرابکاری در برنامه انرژی هسته‌ای ایران صادر کرده است.

جنگ تحت امر امریکا در افغانستان سال ۲۰۰۱ آغاز شد. به موجب این جنگ، طالبان قدرت را در این کشور آسیایی از دست داد اما با وجود حضور حدود ۱۳۰ هزار نیروی تحت امر امریکا، ناامنی همچنان در افغانستان در حال افزایش است.

منبع: presstv

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.