کد مطلب: 

3685

نخستین سمینار "امنیت اطلاعات و شبکه در سازمان " در شرق ایران پایان یافت

نخستین سمینار "امنیت اطلاعات و شبکه در سازمان " در شرق ایران پایان یافت

سمینار "امنیت اطلاعات و شبکه در سازمان" دوم و سوم شهریور ماه امسال همزمان با نمایشگاه بین المللی نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر الکترونیکی (السیت) و با مشارکت فرماندهی پلیس فتا استان خراسان رضوی با حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات و حراست سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی برگزار شد.

 

به گزارش سیتنا، مهندس نوید کمالی، دبیر علمی نخستین "سمینار امنیت اطلاعات و شبکه در سازمان" و معاونت فناوری اطلاعات موسسه تحقیقات حجامت ایران در استان خراسان رضوی در نشست خبری مراسم اختتامیه و در محل برگزاری سمینار در ستاد خبری اعلام کرد: برگزاری این سمینار که برای اولین در شرق کشور و با حضور متخصصین و کارشناسان ارشد حوزه امنیت اطلاعات و ارتباطات در شهر مقدس مشهد برگزار شد شاهد حضور مخاطبان عزیزی از استان‎های غربی کشور بودیم که این خود نشان دهنده اهمیت موضوع و توجه به مباحث آموزشی امنیت اطلاعات برای مدیران و کارشناسان این حوزه از دانش است.

وی ادامه داد: امروزه وجود بیش از 32 میلیون کاربر فعال اینترنتی در کشور و کسب رتبه اول در حوزه تعداد کاربران اینترنت در سطح خاورمیانه خود نشانگر وجود پتانسیل‎های بالای حوزه IT در کشور است.

وی افزود: با توجه به تلاش‎های بی وفقه دولت نهم و دهم در حوزه گسترش خدمات دولت الکترونیک در سطح کشور امروز ما شاهد وجود الکترونیکی ترین دولت در سطح خاورمیانه می باشیم که هم اکنون با ارائه قریب به 2000 خدمت الکترونیک در سطح خاورمیانه پیشگام می باشیم.

وی ادامه داد: با این وجود بر اساس آخرین آمارهای بین المللی موجود کشور ما امروزه مقصد و هدف حملات و جرائم سایبری هستیم از این رو پیاده سازی الگو ها و استانداردهای امنیتی منطبق بر الگوهای جهانی و ترجیحا بومی امری حیاتی و الزام آور است.

کمالی گفت: خوشبختانه با وجود نیروهای دغدغه مند در حوزه مدیریت کشور برای نخستین بار در شرق کشور ما شاهد برگزاری نخستین سمینار امنیت اطلاعات و شبکه در سازمان‎ها، ادارات و نهادهای دولتی هستم که این خود آغازی مثبت در حوزه ارائه آموزش های روزآمد و مدرن در حوزه ایمن سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور است.

گفتنی است؛ این سمینار که با همکاری و مشارکت ستاد بزرگداشت هفته جهانی ابوعلی سینا و طب سنتی و معاونت فناوری اطلاعات موسسه تحقیقات حجامت ایران برگزار شد از جدیدترین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات در حوزه سلامت و بومی سازی فناوری های بهداشتی پرده برداری شد.

در این سمینار مهندس صمدی به عنوان نماینده شرکت امن افزارگستر شریف یکی از شرکت‎های بزرگ طراح سیستمهای امنیتی بومی به ارائه سخنرانی در حوزه معرفی جدیدترین دستاوردهای تخصصی متخصصین کشور در ساخت سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری پرداخت.

مهندس شاهینی از متخصصین حوزه ممیزی و پیاده سازی استانداردهای امنیت کشور پیاده نیز به بیان تجربیات و دغدغه های حوزه پیاده سازی استانداردهای امنیتی در نهادها و سازمانه های دولتی و خصوصی کشور پرداخت.

در پایان مهندس توید کمالی دبیر علمی سمینار در مراسم اختتامیه با اعلام حضور بیش از 26 میلیون کاربر جوان و نوجوان در کشور و اقبال عمومی به برگزاری اینگونه سمینارها و همایش‎های علمی از حضور بیش از 300 متخصص و کارشناس ارشد فناوری اطلاعات از سراسر کشور در این گردهمایی آموزشی تشکر کرد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-08-25 20:11

افزودن دیدگاه جدید