کد مطلب: 

3475

امکان اتصال تلفن‎‎های همراه افغان‎ها به اینترنت یک مگابیت فراهم شد

امکان اتصال تلفن‎‎های همراه افغان‎ها به اینترنت یک مگابیت فراهم شد

وزارت مخابرات و شرکت مخابراتی اتصالات خدمات اینترنت 3G را در شهر مزار شریف افغانستان فعال کرد که با استقبال گرم مردم روبرو شد؛ پیش از این خدمات 3G در ولایت های کابل و ننگرهار راه اندازی شده بود.

 

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری بخدی، "خلیلی" مسئول فروش 3G گفت: تا کنون بیش از پنج هزار نفر از شهروندان شهر مزار شریف سیستم 3G را دریافت کرده اند و سرعت بالای دانلود و آپلود این سیستم بین 512 KB تا 1 MB می باشد که باعث شده تا مردم به گرمی از آن استقبال کنند، که به زودی این سیستم را به 4G ارتقاء خواهند داد.


گفتنی است؛ در حال حاضر وزارت تکنولوژی و مخابرات خدمات 3G را در ولایت های کابل، ننگرهار و مزارشریف راه اندازی کرده است. مقام ها در این وزارت می گویند قرار است تا سیستم 3G را در ولایت های شبرغان، قندوز و قندهار نیز فعال کنند.


"خدایداد کیهان" رئیس مخابرات ولایت بلخ استفاده از خدمات 3G را بسیار سودمند خوانده و ابراز امیدواری کرد که گسترش این سیستم به رشد استعداد های جوانان تاثیر مثبت خواهد داشت.

 

شماری از جوانان شهر غزنی که به منظور خرید بسته 3G به مرکز فروشات آمده بودند از سرعت بالای این خدمات ابراز خرسندی کرده از ریاست مخابرات این شهر قدردانی کردند.

 

مقام ها در وزارت تکنولوژی و مخابرات می گویند: 3G به شرکت های مخابراتی فرصت می دهد تا از طریق تلفن همراه خود به اینترنت وصل شوند.

 

تاکید می‎شود؛ در حال حاضر این سیستم تنها از طریق شبکه مخابراتی اتصالات قابل استفاده است.


وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی افغانستان می گوید: در نظر دارد تا در تمام شرکت های مخابراتی کشور سیستم جدید 3G را فعال سازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-08-05 19:52

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
مي خواي من بكشمت... راحت و بدون درد مي كشمت لول
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
شرکت های مخابرتی همه دروغ میگن فقط اعلانات مردم را گول مزند من همین حالا از تری جی اتصالات استفاده میکنم باز کردن یک عکس 5 دقیقه طول میکشد
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
دیگه بهتره ما ایرانیها رسما بریم بمیریم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید