کد مطلب: 

3348

بی بی سی رئیس جمهور آینده‎ی ایران را مشخص کرد+ عکس

بهانه‎ی تاسیس تلویزیون بی بی سی فارسی را آنهایی که از ابتدای تاسیس یعنی از سال ۸۷ با این شبکه سر و کار دارند خوب می دانند چه بود؛ سرویس جهانی بی بی سی که وابسته به وزارت امور خارجه ی انگلیس می باشد در راستای تحت تاثیر قرار دادن فضای انتخابات ریاست جمهوری ایران سال 1388 دست به تاسیس بخش فارسی بی بی سی زد.
 
 


به گزارش سیتنا به نقل از بولتن نیوز، این شبکه از همان بدو تاسیس گزارشات روزانه ای را در راستای اهداف خود و کشور متبوعش در مورد انتخابات بر روی آنتن برد؛ البته پس از انتخابات هم نقش تاثیرگذاری در آشوب های خیابانی ایفا کرد.

درست است که این روزها بی بی سی فارسی به تبعیت از ویلیام هیگ وزیر امور خارجه ی انگلستان تمام توان خود را بر سر مساله ی سوریه گذاشته و با گزارش ها و تحلیل های متعدد به حمایت تمام قد از تروریست های مسلح در سوریه می پردازد تا شاید بتواند قطره ای باشد در دریای انتقام گیرندگان از دولت حامی مقاومت بشار اسد، ولی در اثنای برنامه های خود سعی می کند به مساله ی انتخابات ریاست جمهوری ایران که قرار است تا یک سال آینده برگزار شود بپردازد.
 
در برنامه ی دوشنبه شب بخش خبری "شصت دقیقه"، بی بی سی فارسی به گمانه زنی در مورد افراد و گروه های حاضر در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته پرداخت.
 

۱. بی بی سی علی لاریجانی را از گزینه های اصلی اصولگرایان برای حضور در انتخابات می داند، این شبکه لاریجانی را یکی از شکست خوردگان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ و از نزدیکان سیاسی به رهبری در جمهوری اسلامی معرفی می کند.
 
۲. نفر بعدی که بی بی سی به آن می پردازد غلامعلی حداد عادل می باشد. وی نیز از سوی بی بی سی به واسطه ی روابط خانوادگی از نزدیکان سیاسی به رهبری در جمهوری اسلامی معرفی می شود.
 
۳. نفر سوم دکتر سعید جلیلی می باشد که بی بی سی آن را مردی می داند که حساس ترین پرونده ی این روزهای ایران زیر دست او است؛ مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران.

۴. محمدباقر قالیباف کسی که تجربه ی شکست در انتخابات سال ۸۴ را دارد نفر بعدی می باشد و بی بی سی وی را این گونه معرفی می کند: "او از فرماندهان سابق سپاه است".

۵. محسن رضایی نفر پنچم است که از سوی بی بی سی به عنوان گزینه مطرح معرفی می گردد.
 
۶. علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ی ایران هم به عنوان یکی از نامزدهای انتخاباتی سال آینده معرفی می گردد. بی بی سی او را مردی می داند که می تواند امیدوار باشد که طیف های دیگری را هم با خود همرا ه کند.
 
۷. محمد رضا عارف، معاون اول دولت آقای خاتمی و وزیر پیشین پست تلگراف نفر بعدی است.
 
۸. عبدالله نوری؛ بی بی سی وی را کسی می داند که دوران وزارتش در وزات کشور و دفاعیاتش در دادگاه ویژه روحانیت به یاد خیلی ها مانده.
 
۹. بی بی سی این بخش از گزارش را این گونه ادامه می دهد که "اما آیا از نزدیکان فعلی محمود احمدی نژاد هم کسی بخت جانشینی او را دارد؟! فعلا نام مردی به گوش می رسد که بسیاری سایه اش را با تیر می زنند؛ اسفندیار رحیم مشایی! این شبکه معتقد است که احتمال نامزدی وی برای ریاست جمهوری وجود دارد.

اما بی بی سی هدف اصلی خود را از ساخت این گزارش در ادامه با این سئوال نشان می دهد: "در کنار این پرسش که چه کسی برای انتخابات ریاست جمهوری می آید، سئوال دیگر این است که این بار چه تعداد پای صندوق می روند!؟"

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-07-27 06:45

دیدگاه‌ها

تصویر mahdi
متاسفانه اکثر صحبت هاشون مغرضانه هست.
ارسال شده توسط mahdi در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
بابا زدی توخال ایناروکه تابناک والف وب وعصرایران وصبح ایران وهمه سایتهای داخلی شش ماه پیش گفته بودند حالا بی بیسی چه کارکرده ما که چیزی نمی بینیم.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
بنظرتون اشتباه کرده؟!یعنی این آقایون اولویتها نیستن؟آخه بی بی سی عددی نیست اینها پیش بینی ملت باهوش خودمون که در این برهه از زمان هوشمندانه سیاست دان و سیاست خوان شدن!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
باحضور گستردهمیایم پای صندوق به یه ادم ولایی وانقلابی هم رای میدیم چشم دشمن هم کور
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
بی بی سی مگه مغز مجازیه که نظر بی بی سی چیه ؟ خب 4 تا کارشناس میاره نظرات اون ها رو مطلع میشه !
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
بی بی سی به شما ارتباطی نداره.حتی اگه کسی هم رای نده بازم با شما کاری نداریم. ما یه کشور مستقل هستیم و برای خودمون تصمیم میگیریم و هیچ موقع اجازه نمیدیم که انگلیس و امریکا واسه ما تصمیم بگیره.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر آشنا
بابا این شبکه کثیف رو حساب نیارید - تلویزیون سلطنتی خون خواران
ارسال شده توسط آشنا در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
گزارش مسخره ای بود!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
جالبه که اسمی از "منوچهر متکی" نیست با زخمی که خورده میتونه گزینه خوبی واسه رقابت و مهره بودن باشه
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
بابا بی بی سی غلط کرده شکر خورده این قد عصبی نشید جوگیر نشید کسی اینارو نمیخونه به بزرگی خودتون ببخشیدش
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
در برنامه ی دوشنبه شب بخش خبری "شصت دقیقه"، بی بی سی فارسی به گمانه زنی در مورد افراد و گروه های حاضر در انتخابات ریاست جمهوری !!!!!!سال گذشته؟؟؟؟؟؟ پرداخت.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید