کد مطلب: 

3259

حضور لپ‌تاپ‌های جدید در بازار کامپیوتر ایران + جدول قیمت‎ها

 حضور لپ‌تاپ‌های جدید در بازار کامپیوتر ایران + جدول قیمت‎ها

مک‌بوک پروهای جدید با مصرف کم و سرعت زیاد با صفحه نمایش رتینا وارد بازار ایران شده و از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده‌اند.

به گزارش سیتنا به نقل از دنیای اقتصاد، بازار لپ‌تاپ طی دو هفته اخیر، میزبان میهمانان جدیدی بوده است که کمتر کسی تصور ورود سریع این محصولات را آن هم در چنین اوضاع و احوالی به بازار می‌کرد.

لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل سوم اینتل Ivy Bridge که اکثرا اولترا بوک‌ها را شامل می‌شوند و همچنین mac book pro‌های مجهز به صفحه نمایش retina از جدیدترین لپ‌تاپ‌هایی هستند که طی دو هفته اخیر وارد بازار شده‌اند.

به گفته فعالان بازار، این محصولات جدید اکثرا در رده‌های کاربری حرفه‌ای هستند و ورود چنین محصولاتی تاثیر چندانی در روند تقاضا در بازار لپ‌تاپ نخواهد داشت.در این بخش ما به معرفی بیشتر این تکنولوژی‌های جدید و لپ‌تاپ‌های مبتنی بر این تکنولوژی‌ها می‌پردازیم:

تازه‌واردهای تر و فرز کم‌مصرف و لاغر

معماری نسل جدید پردازنده‌های اینتل Ivy Bridge نام دارد. این معماری به‌طور خلاصه کوچک شده معماری Sandy Bridge است. با این تفاوت که ترانزیستورهای ۳۲ نانومتری که در تولید Sandy Bridge‌ها استفاده می‌شد جای خود را به ترانزیستورهای ۲۲ نانومتری داده که همین موضوع مهم باعث کاهش مصرف انرژی، تغییر معماری و شکل ظاهری و البته سرعت کلاک بالاتر محصولات می‌شود.

به گفته عمرانی، کارشناس فروش یکی از نمایندگی‌های سونی در پاساژ پایتخت، پردازنده‌های Ivy Bridge دارای کارت گرافیک مجتمع قوی تر از Sandy Bridge‌ها هستند و در ضمن مصرف انرژی کمتری دارند.سرعت پردازش بالا هم از دیگر ویژگی‌های پردازنده‌های نسل سوم اینتل است.

اینتل ادعا کرده است که پردازنده‌های جدیدش قابلیت «اجرای هوشمندانه» که مربوط می‌شود به افزایش سرعت پردازش و کاهش میزان مصرف انرژی را دارد. به این معنا که سیستم‌عامل کامپیوترهای دسک‌تاپ مبتنی بر آیوی بریج سریع‌تر لود می‌شود، راحت‌تر به شبکه وصل می‌شود و سریع‌تر هم به فایل‌های ذخیره شده دسترسی پیدا می‌کند. عمر باتری محصولات مبتنی بر پردازنده‌های نسل سوم اینتل هم بیشتر از محصولاتی است که از پردازنده Sandy Bridge بهره مندند. یکی دیگر از ویژگی‌های پردازنده‌های Ivy Bridge که یک ویژگی دیداری است، پشتیبانی از فناوری سه‌بعدی از طریق InTru 3D است که باعث سریع‌ شدن همگام‌سازی ویدئو و نمایش بی‌سیم اینتل شده است.

در حال حاضر برندهای سونی، توشیبا، اچ پی، لنوو و... به عرضه لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل سوم اینتل پرداخته‌اند و ما بقی برندها هم محصولات جدید خود را بر پایه این پردازنده‌ها به بازار عرضه خواهند کرد.

مک‌بوک‌هایی با وضوح بسیار بالای صفحه نمایش

مک‌بوک‌های جدید اپل که از صفحه نمایش رتینا بهره می‌برند نیز به تهران وارد شده‌اند. این مک بوک پروهای جدید که هنوز چند هفته از معرفی‌شان در بازار جهانی نمی‌گذرد از نظر برخوردار بودن از بالاترین وضوح صفحه نمایش زبانزد هستند. پیش ازاین اپل این صفحه نمایش را در آخرین مدل‌های آی پد و آی‌فون نیز به کار برده بود.این مک‌بوک پروهای جدید دارای صفحه نمایش 4/15 و 13 اینچی هستند که با تفکیک‌پذیری ۲۸۸۰ در ۱۰۸۰ عرضه شده‌اند و وضوح تصویر بسیار بالایی دارند.

نکته قابل توجه باریک تر بودن این رایانه‌ها از سری فوق‌نازک اپل یعنی مک بوک ایر است که به نوعی می‌توان آن‌را آی‌پد بوک نام نهاد. همچنین در ساخت این لپ‌تاپ از برخی از پیشرفته‌ترین سخت‌افزارهای موجود نیز استفاده شده است.

همچنین این مک بوک پروها از پردازنده چند هسته‌ای core i7 اینتل Ivy Bridge با فرکانس 7/2 گیگاهرتز بهره برده‌اند که با سیستم انحصاری Turbo Boost قادر به رسیدن به فرکانس 7/3 گیگاهرتز نیز هستند.این مک‌بوک پرو‌ها به ۱۶ گیگابایت رم، کارت گرافیکی انویدیا GeForce GT 650m به همراه باتری با عمر ۷ ساعت مجهزند. مک‌بوک‌پروهای جدید اپل با صفحه نمایش‌های 13 تا 15 اینچی و با وزن 2 تا 5/2 کیلو در بازار موجودند.بسیاری این لپ‌تاپ‌های جدید را پرقدرتمندترین دستگاه‌های موجود در بازار جهان معرفی می‌کنند و البته قیمت آنان نیز بسیار بالا است.
 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-07-19 11:10

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
به این علت ارزونش کردن که همه بخرن و راه گسترش علم برای همه باز بشه .
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر هموطن
آقا دمت گرم. عین حرف دل ما جوانها را زدی. خدا عاقبتمونو ختم بخیر کنه...
ارسال شده توسط هموطن در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
واقعا آه از نهاد آدم بلند میشه...من که مثلا آدم حرفه ایم و بالای 25 ساله با کامپیوتر سرو کله میزنم و مثلا یه مرجع محسوب میشم تو کارم نمی تونم حتی جلوی ویترین وایسم اینا رو نگا کنم چون چشام پر اشک میشه.و نمی تونم حتی انتخاب کنم. ( بابت ناتوانی در خرید این دستگاه ها...) اونوقت یه بچه سوسول... بی سواد مایه دار که هیچی از کامپیوتر سرش نمیشه براحتی گرونترینش رو میخره و میگه برام بفرستین یا ماشین شاسی بلندش رو نشون میده میگه بزارینش تو ماشینم...آخرش هم با ماشینش چپ میکنه یا تو هتل لوکس فلان کشور خفن اوور دوز میکنه و به ... اعلا واصل میشه .این نشون میده که {برخی تحولات} رو همین بازاریای ناراضی راه اانداختن که بعدا به هرچی که نرسیده بودن برسن...کیف کردین ؟؟؟این واقعیت نیست؟... نه غیر از اینه؟؟؟نه آقا انگار جای ما جلوی ویترین این فروشگاههای کامپیوتر نیست.جامون ته صف گوشت تنظیم قیمت شده ست...ببخشین اگه اینارو نمی گفتم میترکیدم...
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
چقدر همه چیز ارزانه , من چقدر خوشبختم...
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
من نزدیک یه ساله می خوام اسکنر و پرینتر بخرم و یه کار خدمات کامپیوتری ساده راه بندازم ولی نمیشه چون هر روز وعده ارزون شدن اقلام مورد نظرم رو می دند و هر روز گرونتر از قبل می شه و من هنوز موندم و دو زار پولم که هر روز از ارزشش کم میشه اخه چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر بابک
ای کاش این دستگاهها کمی ارزانتر بشه تا همه ازش استفاده کنند
ارسال شده توسط بابک در 11 دى 48 - 04:03
تصویر جواد وزیری
بزرگوار کسی که به شما این ها رو گفته یا اصلا مفهوم رتینا رو نمیدونسته یا اصلا با مک سر و کار نداشته. قربونت برم پایین ترین و ارزانترین مدل مجهز به رتینا 15 اینچ هست و قیمت آمریکای اون 2199 دلار- تو ایران اومده بالای 5.6 میلیون یعنی هر دلار رو چیزی حدود 2500تومان و بالاتر حساب کردند(در کمال بی انصافی- البته با درهم از امارات هم تقریبا همین در میاد-پس نتیجتا ارز ما خاک بر سر شده!!!) ضمن اینکه وارد کننده محترم از تخفیف هم استفاده میکنه در ضمن پایینترین مدل MD975 هست و تمامی سه مدلی که ذکر کردید مدلهای جدید مک بوک پرو با نمایشگرهای غیر رتینا هستند.
ارسال شده توسط جواد وزیری در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید