بازگشت هزینه بلیت پروازهای لغو شده؛ پاسخ ایرانایر به سردرگمی مسافران
به دنبال لغو شماری از پروازها به دلیل حملات رژیم صهیونیستی، مسافرانی که بلیت خود را به صورت آنلاین خریداری کردهاند، میتوانند با مراجعه به وبسایت رسمی ایرانایر و استفاده از گزینه استرداد، هزینه بلیت را بازپس گیرند.
به گزارش خبرنگار سیتنا، در پی لغو شماری از پروازها به دلیل حملات رژیم صهیونیستی و شرایط خاص امنیتی اخیر، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایرانایر) با صدور اطلاعیهای رسمی، چگونگی بازپرداخت هزینه بلیت پروازهای لغو شده را تشریح کرد. این اقدام در راستای شفافسازی و رفع ابهام مسافران صورت گرفته است.
بازپرداخت کامل هزینهها
در این اطلاعیه تأکید شده است که کلیه مبالغ پرداختشده برای پروازهای لغو شده، بدون کسری و بهطور کامل به مسافران بازگردانده خواهد شد. ایرانایر اعلام کرده است: «بهای همه پروازها از زمانی که به دلیل اتفاقات اخیر لغو شده، قابل استرداد است و مسافرانی که هنوز هم اقدام نکردهاند، میتوانند نسبت به بازگشت وجه اقدام کنند.»
دو مسیر برای دریافت وجه بلیت
طبق اطلاعیه، نحوه دریافت وجه بسته به روش تهیه بلیت دارد:
- خرید اینترنتی
- مسافرانی که بلیت خود را به صورت آنلاین خریداری کردهاند، میتوانند با مراجعه به وبسایت رسمی ایرانایر به نشانی iranair.com (https://iranair.com/) و استفاده از گزینه «استرداد»، هزینه بلیت را بازپس گیرند.
- طبق اعلام شرکت، بازپرداخت وجه حداکثر طی ۴۸ ساعت کاری انجام خواهد شد.
خرید از طریق آژانسهای مسافرتی
در صورتی که بلیت از طریق دفاتر یا آژانسهای گردشگری تهیه شده باشد، مسافران باید با آژانس مربوطه تماس تلفنی یا مراجعه حضوری داشته باشند تا وجه بلیت خود را دریافت کنند.
اطمینان و شفافیت در اطلاعرسانی
ایرانایر با انتشار این اطلاعیه تلاش دارد تا در میان فضای پرابهام ناشی از لغو پروازها، اعتماد و آرامش را به مسافران بازگرداند. این شرکت همچنین وعده داده است که روند استرداد وجه با سرعت و دقت انجام شود و جای نگرانی برای مسافران وجود ندارد.
اطلاعیه جدید ایرانایر، نشاندهنده عزم این شرکت برای حفظ حقوق مشتریان در شرایط بحرانی و ارائه خدمات شفاف به مسافران است. از کلیه مسافرانی که پرواز آنها لغو شده خواسته شده تا از روشهای مشخصشده برای دریافت وجه خود اقدام کنند.
انتهای پیام
گزارش از سارا استوار
افزودن دیدگاه جدید