گلایه از گسترش مزاحمتهای تلفنی تبلیغاتی از سوی اسنپفود
در پی ارسال مکرر پیامکهای تبلیغاتی و برقراری تماسهای تلفنی بدون هماهنگی قبلی، کاربران اسنپفود نسبت به نقض حریم خصوصی و ایجاد مزاحمت های مکرر از سوی رستوران های طرف قرارداد این سرویس دهنده آنلاین در ساعات مختلف شبانه روز ابراز نارضایتی کرده و خواستار برخورد با این گونه مزاحمت ها شده اند.
به گزارش سرویس شهروند خبرنگار سیتنا، با گسترش فعالیت پلتفرمهای آنلاین ارائه خدمات، حفظ حریم خصوصی و احترام به آرامش کاربران به یکی از دغدغههای جدی مردم تبدیل شده است ؛ در همین راستا، بسیاری از کاربران اسنپفود نسبت به تماسهای مکرر و پیامهای تبلیغاتی این پلتفرم ابراز نارضایتی کردهاند.
تماس در ساعات مختلف شبانهروز
بر اساس گزارشهای دریافتی سیتنا، اسنپفود پس از ثبت سفارش، شماره تلفن کاربران را ذخیره کرده و علاوه بر ارسال پیامهای تبلیغاتی متعدد، در ساعات مختلف روز، از سوی رستوران ها با مشتریان تماس گرفته شده و آنها را به شرکت در نظرسنجی دعوت میکنند. این تماسها، که گاهی بدون توجه به زمان و شرایط مخاطب انجام میشود، برای بسیاری از کاربران مزاحمت ایجاد کرده است.
یک کاربر اسنپ فود با تشریح این مشکل به خبرنگار سیتنا عنوان کرد: «بارها در ساعات غیراداری یا حتی شبهنگام از طرف اسنپفود تماس گرفتهاند تا در نظرسنجی شرکت کنم. این تماسها بدون رضایت من بوده و آرامش بنده را مختل کرده است.»
نقض حریم خصوصی با تماسهای ناخواسته
با توجه به قانون حمایت از حقوق مصرفکننده و الزامات مربوط به حفظ حریم خصوصی، فعالیتهایی از این دست بدون کسب رضایت کاربر میتواند مصداق نقض حریم خصوصی تلقی شود.
کارشناسان حوزه ارتباطات نیز معتقدند شرکتها باید برای تعامل با مشتری، اصول رضایتمحوری مشتریان را رعایت کنند و حق انتخاب را به کاربر بدهند.
خطر بیاعتمادی به برند
از سوی دیگر، این نوع ارتباط یکطرفه که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، میتواند به بیاعتمادی کاربران نسبت به برند منجر شود. آنچه روشن است، لزوم بازنگری در شیوههای ارتباطی این پلتفرمها و پاسخگویی به انتقادات مردم است؛ مسألهای که در صورت بیتوجهی، میتواند به اعتبار برندها لطمه وارد کند.
انتهای پیام
گزارش از سارا استوار
افزودن دیدگاه جدید