کد مطلب: 

3194

شرکت "ZTE" متهم به فروش تجهیزات تحریمی آمریکایی به ایران

شرکت "ZTE" متهم به فروش تجهیزات تحریمی آمریکایی به ایران

پلیس فدرال آمریکا تحقیق در مورد ادعای خبرگزاری رویترز مبنی بر ارسال تجهیزات تحریمی آمریکایی برای ایران توسط شرکت چینی "ZTE" را آغاز کرد؛ اگرچه این شرکت چینی می‌گوید که قصد زیرپا گذاشتن یا دور زدن تحریم‌های آمریکا را نداشته است.

 

به گزارش سیتنا، دویچه وله ادعا کرد: تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) پس از آن شروع شد که خبرگزاری رویترز در ماه مارس ۲۰۱۲ در گزارشی نوشت که این کمپانی چینی به ایران نوعی تجهیزات کامپیوتری آمریکایی فروخته است.

 

رویترز نوشته که در میان تجهیزات فروخته شده توسط کمپانی "زد تی ای" به ایران، محصولات شرکت‌های "مایکروسافت"، "دل" و "سیسکو" ردیابی شده است.

 

وب‌سایت خبری "اسموکینگ گان" که به پوشش اخبار فن‌آوری می‌پردازد، گزارش می‌دهد که پلیس فدرال آمریکا از ماه مه ۲۰۱۲ تحقیق بر روی این پرونده را آغاز و از اشلی یابلون، مشاور ارشد کمپانی "زد تی ای" واقع در شعبه‌ی تگزاس بازجویی کرده است.

 

بنا به گزارش رویترز تنها یک روز بعد از انتشار گزارش ماه مارس این خبرگزاری، مسوولان وزارت خزانه‌داری آمریکا با "زد تی ای" تماس گرفته و خواهان اصل قرارداد این شرکت با ایران و اسناد جانبی دیگر شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-07-14 19:33

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
man be onvane karmande in sherkat dar iran in mozoo ro taeed mikonam
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید