کد مطلب: 

3044

افشای داده‎های خصوصی و سرقت اطلاعات کاربران در مرورگر فایرفاکس

افشای داده‎های خصوصی و سرقت اطلاعات کاربران در مرورگر فایرفاکس

به کاربران هشدار داده شده است که در مرورگر موزیلا از تاریخچه جستجوها از جمله سایت های امن مانند صفحات بانکداری آنلاین تصویر گرفته می شود و می تواند منجر به سرقت هویت شود.

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز ماهر، فایل thumbnail  در گزینه view در موزیلا نسخه 13 می تواند داده های خصوصی حساس را افشاء نماید.


به کاربران هشدار داده شده است که وب‌سایت های محافظت شده با SSL از قبیل صفحات بانکداری آنلاین و خدمات ایمیل مبتنی بر وب می‌توانند شماره حساب و موضوعات ایمیل را آشکار نمایند. در واقع تصویر این اطلاعات گرفته می شود و در صفحه جدیدی از مرورگر نمایش داده می شود.


موزیلا پذیرفته است که در رابطه با حریم خصوصی آخرین نسخه مرورگر که در تاریخ 5 ژوئن منتشر شده است، نگرانی هایی وجود دارد و اظهار داشت که در نسخه بعدی مرورگر این اشکالات برطرف خواهند شد.


موزیلا گفت: فایل های thumbnail ای که در گزینه view نمایش داده می شود، مبتنی بر تاریخچه جستجوهای کاربر است. این فایل ها می توانند در هر زمانی از روی تاریخچه جستجوها حذف شوند. هم چنین کاربران می توانند به منظور جلوگیری از ضبط داده ها، از حالت مرورگر خصوصی استفاده نمایند.


مرورگرهای دیگر مانند گزینه view در کروم و speed dial در اپرا دارای این ویژگی هستند و قطعا این مساله موضوع جدیدی نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-06-27 19:34

دیدگاه‌ها

تصویر گروه نقش و نگار ایران
گروه نقش و نگار ایران از سایت خبری سیتنا به لحاظ اطلاع رسانی خوب و به موقع تشکر و قدر دانی می نماید. ارائه خدمات کاریابی اینترنتی
ارسال شده توسط گروه نقش و نگار ایران در 11 دى 48 - 04:03
تصویر گروه نقش و نگار ایران
با تشکر مجدد از شما و مطالب خوب سایتتان http://asancart.mihanblog.com
ارسال شده توسط گروه نقش و نگار ایران در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید