کد مطلب: 

3009

الزام دستگاه‌های اجرائی به معرفی یک سایت مرجع برای ارائه‎ی خدمات

الزام دستگاه‌های اجرائی به معرفی یک سایت مرجع برای ارائه‎ی خدمات

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور، از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی ملزم به معرفی یک وب‌گاه اصلی و مرجع برای ارایه خدمات شوند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، احمد بزرگیان، تعدد وب‌گاه‌ها و نبود انسجام ارائه خدمات الکترونیکی از سوی دستگاه‌های اجرایی را سبب سردرگمی مردم در دریافت خدمات الکترونیک عنوان کرد.

 

وی گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که دستگاه‌ها را ملزم کنیم تا هرکدام یک وب‌گاه اصلی را برای ارایه خدمت معرفی کنند و پس از آن به صورت لینک و یا به صورت مشارکت اطلاعاتی از مابقی وب‌گاه‌های فرعی، سایر خدمات را ارائه دهند. در این راستا پیش‌بینی می‌شود که با راه‌اندازی پرتال "مردم" به عنوان درگاه جامع خدمات الکترونیک بتوانیم انسجام دستگاه‌ها را در این زمینه فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در مراحل بعدی دستگاه‌ها ملزم به رعایت یکسری اصول خواهند شد، گفت: در راستای برنامه تحول اداری از دستگاه‌ها خواسته شده که بانک‌های اطلاعاتی و سایت‌های خدمات الکترونیکی خود را تهیه و ارائه دهند.

 

وی گفت: در مراحل بعدی دستگاه‌ها را مکلف خواهیم کرد که بر اساس استانداردها و ارزیابی‌های صورت گرفته وب‌گاه‌های خود را اصلاح کنند و حتی برای وب‌گاه‌ها نمره در نظر گرفته خواهد شد که اگر انتظارات مدنظر تحقق پیدا نکنند، با آن‌ها برخورد اداری صورت می‌گیرد.

 

بزرگیان ادامه داد: برای آنکه دولت الکترونیک را در کشور تحقق بخشیم باید سایت‌ها و وب‌گاه‌های مناسب از طریق دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-06-24 16:10

افزودن دیدگاه جدید