کدخبر :295663 پرینت
20 خرداد 1403 - 08:22

رشد چشمگیر برنامه فضایی کشور از آغاز دولت سیزدهم تا کنون

رئیس سازمان فضایی ایران، گفت: برنامه فضایی کشور از آغاز دولت سیزدهم علی الخصوص طی دو سال اخیر، رشد زیادی داشته است؛ همگام با تلاش متخصصین و محققین این صنعت، اراده و خواست نظام هم در این رشد بسیار موثر بوده است‌.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، گردهمایی فعالین بخش خصوصی حوزه فضایی، به منظور پاسداشت زحمات شهید جمهور آیت الله رئیسی، در شکوفایی صنعت فضایی ایران، امروز یکشنبه بیستم خردادماه در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران در این مراسم، گفت: حوزه فضایی، با عزم و خواست شهید رئیسی حوزه ای شتابان در دولت سیزدهم بود و اگر این اراده نبود بسیاری از برنامه های صنعت فضایی محقق نمی شد‌.

وی، ادامه داد: حوزه فضایی، حوزه ای تحریمی و پر ریسک است و با هر پرتاب اعتراض برخی از مخالفین نظام را شاهد بودیم که این موضوع فشار زیادی را در منطقه و جهان ایجاد می کرد و اگر رئیس جمهور و تیم ایشان سر این فشارها کوتاه می آمدند، به طور حتم شاهد آثار در حوزه فضایی نبودیم.

رئیس سازمان فضایی ایران، تاکید کرد: تجربیات زیادی داشتیم که با یک دستور یا حتی تلفن، یک برنامه فضایی متوقف می شد، اما برنامه فضایی کشور از آغاز دولت سیزدهم علی الخصوص طی دو سال اخیر، رشد زیادی داشته است؛ همگام با تلاش متخصصین و محققین این صنعت، اراده و خواست نظام هم در این رشد بسیار موثر بوده است‌.

[node:title]

سالاریه، خاطرنشان کرد: پیشرفت در حوزه خدمات فضایی مسیر سخت و دشواری است و مخاطرات زیادی را در پی دارد و بدون اعتماد به متخصصین صنعت فضایی و ریسک پذیری امکان پذیر نیست.

وی، افزود: سه ماه یکبار گزارشات فضایی را به دفتر رئیس جمهور ارسال می کردیم و در صورت بروز وقفه، بازخوردی دریافت می کردیم، در همین حال گزارشات ارسالی مورد مطالعه، بررسی و مطالبه گری قرار می گرفت؛ همچنین زمانی که یک پروژه با توقف مواجه می شد، رئیس جمهور شهید پیگیر اجرای آن بود.

سالاریه، اظهار کرد: در تمام پروژه های ماهواره ای، چه در زیرساخت و چه در ساخت، حضور بخش خصوصی تاثیرگذار بوده است.

وی، گفت: رئیس جمهور مطالبه گری جدی را برای فعال سازی بخش خصوصی در حوزه فضایی دنبال می کردند و ما نیز آن را در سر لوحه فعالیت خود در سازمان فضایی ایران قرار دادیم که منجر به انعقاد قراردادهای زیادی شده است و انشالله این حرکت ادامه خواهد داشت تا شاهد پرتاب و به ثمر نشستن پروژه های فضایی باشیم.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.