کد مطلب: 

293247

نسخه بعدی چت‌بات هوش مصنوعی «گراک» تحت آموزش قرار می‌گیرد

ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی طی مصاحبه‌ای در پلتفورم «ایکس» با مدیرعامل «صندوق ثروت نروژ» اعلام کرد که نسخه بعدی «گراک» - چت‌بات هوش مصنوعی که شرکت استارتاپ وی «ایکس‌اِی‌آی» توسعه داده است - تا ماه مه تحت آموزش قرار خواهد گرفت.
نسخه بعدی چت‌بات هوش مصنوعی «گراک» تحت آموزش قرار می‌گیرد

به گزارش سیتنا، ایلان ماسک، میلیاردر کارآفرین و مدیرعامل «تسلا» و «اسپیس‌ایکس»، می‌گوید هوش مصنوعی طی یکی دو سال آینده باهوش‌تر از باهوش‌ترین انسان می‌شود.

ماسک طی مصاحبه‌ای که در پلتفورم «ایکس» خود با نیکولای تانگن مدیرعامل «صندوق ثروت نروژ» برگزار کرد، همچنین تاکید کرد نسخه بعدی «گراک»، چت‌باتی که شرکت استارتاپ وی «ایکس‌اِی‌آی» توسعه داده است، تا ماه مه تحت آموزش قرار خواهد گرفت.

ماسک در پاسخ به این سؤال که درباره جدول زمانی برای توسعه هوش عمومی مصنوعی چه فکر می‌کند، گفت: «اگر هوش عمومی مصنوعی را باهوش‌تر از باهوش‌ترین انسان در نظر بگیریم، فکر می‌کنم احتمالاً یک یا دو سال آینده باشد.»

ماسک پارسال شرکت ایکس‌ای‌‌آی را برای رقابت با «اوپن‌اِی‌آی» تاسیس کرد که خودش از بنیانگذاران آن بود. وی بعدا با مدیران آن شرکت اختلاف پیدا کرد، و مدعی شد که اوپن‌ای‌ای مأموریت خود برای توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت را رها کرده و به سودجویی افتاده است. ماسک اوپن‌ای‌آی را تحت پیگرد قرار داده است، اما این شرکت ادعاهای وی را رد می‌کند.

ماسک همچنین گفت که برای آموزش نسخه دوم گراک از حدود بیست هزار پردازشگر گرافیکی پیشرفته و قدرتمند «Nvidia H100» استفاده کرده است و افزود: آموزش نسخه سوم این چت‌بات و فراتر از آن به صدهزار تراشه Nvidia H100 نیاز دارد.

به گفته این کارآفرین، کمبود تراشه و دشواری در تامین انرژی برق در حال حاضر دو عامل اصلی طولانی شدن توسعه مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تر هستند. آموزش هوش مصنوعی شامل محاسبات و حل معادلات بسیاری است که برق خیلی زیادی مصرف می‌کنند.

مدیرعامل تسلا همچنین درباره بازار خودروهای برقی و انرژی پاک حرف زد. وی تاکید کرد که خودروسازان چینی در حال حاضر بزرگترین رقبای تسلا هستند، و هشدار داد که در غیاب مقررات تجاری جهانی مناسب، خودروسازان برقی چینی به آسانی تسلا و دیگر رقبای غربی خود را شکست خواهند داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-04-12 14:41

افزودن دیدگاه جدید